Jeg har købt udstyr til min enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg efter købet har fået refunderet et beløb, fordi jeg har fået rabat på produktet.
Men hvordan bogfører jeg så det, når der pludselig kommer penge tilbage ind på min konto. Skal jeg bare bogføre det som om at købet blot har været prisen fratrukket rabatten?
ja du kan godt slå de to bilag sammen til en bogføring - alternativt hvis du havde bogført købet til fuld pris, ville du bare bogføre rabatten på samme konto med et minus (kredit)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Enig med John, hvis jeg kan gå ud fra, at du har betalt fra samme konto, som rabatten er sat ind på, ellers stemmer kontoen jo ikke. Hvis der er lang tid (=mange posteringer i banken) imellem dit køb og den rabat, du har fået retur, ville jeg nok lave det i 2 posteringer. Men ja, det skal modregnes dit køb, så resultatet er det samme, som hvis du oprindeligt havde købt til den endelige pris.