Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er man for gammel ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 06:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Min arbejdsomme  mand går på pension lige om hjørnet i en alder af 65 år...Jeg er fra den gode årgang 55 har desværre ikke betalt til efterløn så der er nogle år tilbage på arbejdsmarkedet....skroget er heller ikke hvad det har været men hovedet fejler ikke noget, altså hvis jeg selv skal sige det :-)   Jeg har været on/of sygemeldt inden for de sidste 10 år og været i praktikker for, at få vurderet min arbejdsevne og kan ikke finde hoved og hale i hvad men mener med, at afprøve arbejdsevnen...

En døvn kan læse og tjene penge som skribent, en blind kan høre, en der mangler ben kan bruge sine hænder osv. sådan kan man blive ved i det uendelige..

Jeg har i mit længe arbejdsliv arbejdet inden for sundhedsvæsenet senest kørt som vikar inden for somatiske og psykiatriske sygehuse. Mange afdelinger mangler plejepersonaler og det er der i grunden ikke noget at sige til, patienterne bliver ikke passet ordentligt på grund af travlhed og der bliver begået alt for mange "utilsigtede hændelser" for at sige det som det er, så orker jeg ikke længere at arbejde inden for det syge sygehusvæsen. Egntlig burde jeg hejse det hvide flag og søge seniorførtidspension, men som vilkårerne fungere nu skal man nærmest ligge i kisten før man kan søge pension og så er det af naturlige årsager for sent. 

Jeg har i mange år drømt om at skifte tittel til "pølsemutter"i min egen pølsevogn. En pølse af den rigtige slags skal man have respekt for den skal spises med værdighed og gerne serveres af en hyggelig pølsemutter der er parat til, at slå ørerne ud og lade kunden bestemme farten. I mit glade barndomsliv hvor jeg besøgte den store stad var der pølsevogne rundt om hvert et gadehjørne, sådan er det ikke længere. Med de tanker jeg har om dyrevelfærd burde jeg i grunden være vegetar men min kødglade mand skal helst have kød på tallerken hver dag. Når vi af og til tager landevejen til Tyskland overhaler vi ofte biler proppet med grise på vej til Tyskland eller Polen til slagtning. Ikke nok med, at de har levet et elendigt griseliv i tremmer hvor de dårligt kan bevæge sig skal de ende deres sidste dage i en transport bil i mange timer....

Landmændene kan tjene ekstra ved at få deres grise slagtet i Polen, her er langt billigere arbejdskraft, personligt spenderer jeg gerne en ekstra skilling for økologi  fra et dyr der har haft jord under neglene. Ved at vi er flere med samme indstilling men desværre tænker rigtig mange stadig med pengepungen og køber hvad der er billigst. Man kan jo nærmest få smidt en hotdog i nakken for en tièr i de forskellige indkøbscentre, og det siger sig selv man får hvad men betaler for, men ned det ryger de alligevel.

For at gøre en lang historie kort, så har jeg købt en pølsevogn, den skal lige have et andet look før jeg vil vise den frem i bylivet. Jeg har fået lov til, at parkere den på en privat grund lige over for stationen. Kommunen siger de ikke blander sig når grunden er privat men alligevel er jeg bange for, at der bliver spændt ben for mit foretagende. Hvad nu og hvad nu igen....Jeg skal have pølser fra et dansk slagteri der opkøber fra lokale landmænd her på sjælland. Mine pølser skal ikke udsættes for mange timers transport i en lastbil på vej til Polen...Ud over pølser skal jeg have få andre ting dog bliver det ikke det store udvalg til at begynde med. 

Disse linier skriver jeg en tidlig morgenstund har ikke sovet i nat på grund af tankemylder...Hvad biler jeg mig i grunden ind, i en alder at 62 år og gift med en kommende folkepensionist springer jeg ud som pølsemutter. Jeg er slet ikke sikker på at mit slidte skrog kan holde til at arbejde i en pølsevogn i mange timer. 

" Det er lysten der driver værket" sagde min mor og det håber jeg hun har ret i..Jeg vil noget så forfærdeligt gerne servere en pølse med følelse og se glade og mætte kunder. Jeg jeg altid arbejdet med mennesker der har været syge på den ene eller anden måde, nu tager jeg bind for øjnene og springer ud i det...Jeg VIL være pølsemutter måske kun for en kort stund og så må jeg jo også sørge for, at min pensionist mand skal gå og kede sig, vel ? :-)

Min mormor sagde også, at man aldrig bliver for gammel til at lære noget nyt, det håber jeg hun har ret i....

E

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor og hvornår kan vi komme og blive mætte og glade?

Du er ikke for gammel. Bare klø på.

Hans

Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Tak for responsBig Smile

Vognen skal i første omgang stå over for stationen i Asnæs, Sj.

Mange savner en rigtig pølse af kvalitet med smag.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvejelsen har ikke noget med alder at gøre, men er præcis den samme, om man er 20 eller 70:

- Har jeg kræfterne til at udføre opgaverne?

- Har jeg overskuddet til at tage alle de medfølgende opgaver på mig? (i dette tilfælde noget med hygiejnekursus, bogholderi, moms og skat)

- Hvad kan der ske, hvis det går galt?

Så hvis du har vognen og lysten, så gå da med det!! Jeg forstår at der også er et marked for at komme ud til private og til firmaarrangementer og "sælge" pølser.

Der skal også noget markedsføring til. Men du har jo en dejlig medhjælper i baghånden.

Held og lykke med projektet!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej freja

spændende at du tør springe ud i karriere skift. alder er ikke så afgørende så længe du er glad for det du laver.  

Om dine grise er slagtet i dk eller Polen har ikke den store betydning for pølsekvaliteten og smagsoplevelse, det er selve opskriften og forarbejdningen af farsen der er altafgørende for smagsoplevelsen samt mæthedsfornemmelsen.  Pølsen gør det dog ikke alene, kvaliteten af tilbehør såsom brød,sennep  ketchup og remoulade har også stor betydning for den samlede smagsoplevelse, så glem ikke kvaliteten her.  Du skal dog hele tiden huske på økonomien, jo bedre råvarekvalitet du ønsker jo dyrer bliver din indkøbspris - Er dine kunderne villige til at betale denne merpris? 

Held & lykke med projektet

Ravn

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Man er gammel, når man ikke længere stiller spørgsmål ved det. Klø på!! Og held og lykke.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle er gamle, når de er 20 (eller kan virke sådan). Vi kender een på 92 år, han "roder" selv med PC-udfordringer, haven osv. Tilbyder jeg ham hjælp, så siger han: "Den klarer jeg selv, jeg er jo ikke så gammel, jeg skal have hjælp".

Victor Borge sagde også engang: "Da jeg var 5 år, da var jeg 5 år gammel. Da jeg var 10, var jeg 10 år gammel. Da jeg var 30 var jeg 30 år gammel. Jeg har været gammel hele tiden!" Det var det sidste interview i Danmark.

Nå, men klø på og se hvad fremtiden bringer. Gør du det ikke, så kan det være du fortryder, når du bliver "gammel".

Fra Aarhus
Tilmeldt 2. Nov 17
Indlæg ialt: 46
Fra  Bourbon Beans I/S Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Man bliver aldrig for gammel. Kernel Sanders franchisede for første gang Kentucky Friend Chickens som 62 årig. 

Alder er bare et tal!

[Manuelsignatur med links udenfor signaturfeltet fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Friskt ristet kaffe god -> bourbonbeans.dk -> Amino rabatkode: "iværkRABAT" (Gælder ikke faste leveringer)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

fraja:
Mange savner en rigtig pølse af kvalitet med smag.

Se det er jo det svære at finde.  Enten skal du finde en mindre pølseproducent som har en god standard pølse eller få lavet en efter egen opskrift.

Prøv at kontakte f.eks Chr. Vollsted eller Slagter lampe  de har begge to stor pølseproduktion. 

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke!   Alderen er intet problem. Måske du ligefrem bliver så glad for det, at du ikke gider pension den dag du er gammel nok.

Ved ikke om du betaler leje for grunden, men hvis ja, så sørg for ikke at binde dig for længe.
Så kan du altid hurtigt flytte videre til et andet sted, hvis Asnæs ikke køber pølser nok :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)