Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimediedesigner uddannelsen som frontend udvikler

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne arbejde som frontend udvikler, og jeg kan allerede lidt kodning i forvejen. Den eneste uddannelse jeg fandt relevant er multimediedesigner-uddannelsen, men jeg er ved at blive i tvivl om det egentlig bare vil være spild af tid? Hvor meget kodning lærer man, og ville det evt. være bedre at bruge alt min tid på at lære det selv i stedet for? Jeg ville nemlig ikke have særlig meget fritid til at gå i dybden med det derhjemme, når jeg starter på skolen, så det ville da være super fint, hvis man faktisk lærer rimeligt meget. 

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 156
Fra  Schlebaum.dk Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte,

Da jeg gik på uddannelsen for +10 år siden, var der desværre ikke ret meget kodning. Vi gik i gennemsnit i skole 12 timer om ugen (hvis vi ikke lavede projekt, eller var i praktik)

Uddannelsen var meget overfladisk på alle punkter, pga. de mange ting man skulle igennem (grafiske programmer, kodning, video, kommunikation, virksomhedsforståelse) vs. det lave time antal.

Jeg brugte selv en masse tid i den periode på, at lære mig tingene selv. Jeg ved ikke om uddannelsen har ændret sig siden, men hvis det kun er kodning du gerne vil arbejde med så vil jeg ikke anbefale uddannelsen.

/Jesper :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit input! Det er kun kodning jeg vil arbejde med. Har du en anden uddannelse du evt. kan anbefale? Eller lærer jeg bedst selv med alle de online kurser der nu findes? :-)

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige til info, så ved jeg ikke hvor mange timer i ugen man skal i skole nu, men der er kun 10 ugers praktisk til sidst i forløbet. :)

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Praktik*

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 156
Fra  Schlebaum.dk Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi var heller ikke meget længere i praktik, men efter praktikken skal man skrive opgave. Så det sidste halve år var vi faktisk ikke i skole.

Jeg har primært lært mig selv det ved at læse / følge online kurser. Jeg ved desværre ikke hvilke andre muligheder der er i dag.

Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tog datateknikker uddannelsen (den gang hed den datafagteknikker) og i dag arbejder jeg rigtig meget med kodning. Ikke udelukket, da jeg også er driftansvarlig, jeg har mange forskellige opgaver.. 

Ellers er der datamatikker uddannelsen, har du tjekket den?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Jun 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Den tjekker jeg lige :-)

Mangler du en tekstforfatter? 👉 www.ctekster.dk

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Datamatikeren er som så fin nok, men der bliver primært lagt vægt på backend-delen. Hvis du udelukkende vil fokusere på pænt UI og UI funktionalitet, så er datamatikeren nok ikke valget

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på din disiciplin

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)