Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Balinesisk foodtruck business

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

vi er et lille team som ønsker at åbne en foodtruck / streetfood stand baseret på vegansk balinesisk streetfood og smoothie bowls. 

Vi fik vores inspiration fra en længere varig tur til Bali samt øvrige indonesiske øer og dermed også en lyst til at dele de indonesiske velsmagende retter 

med den danske befolkning. 

Når det er sagt, så er vi jo lidt grønne hvad foodtruck business angår. Der er dukket en del spørgsmål undervejs i vores søgen på at blive klogere på denne erhverv og i bund og grund handler det vel om at vi gerne vil alliere os med en som har et bredere kendskab til dette. 

Vores bagrund er vidt forskelligt: Katja arbejder inden for rejsebranchen (marketing & salg) og Sabina er uddannet indenfor kost og næring. Dog er vores begges store passion i at kreere nogle velsmagende, farverige og sunde retter inspireret af det balinesiske køkken. 

Har du lyst til at være en del af vores team og høre nærmere, eller blot give os nogle gode råd, så send gerne en pm! 

// Bagus-bagus teamet! 

bagus bagus: et udtryk for at noget smager godt på indonesisk! 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bagusbagus:
bagus bagus: et udtryk for at noget smager godt på indonesisk! 

Det er ikke helt korrekt. "Bagus" betyder "Godt" (eller "god"), bagus-bagus, eller som mange lokale skriver det "bagus2", betyder i dette tilfælde noget ala "ekstra godt", eller "meget godt", uden helt at være det, da meget godt er "Bagus sekali".

Hvis man vil sige noget mad smager lækkert på indonesisk er ordet "Enak", hvor man nærmest ikke udtaler k´et.

Mvh Thomas Frost

6 måneder på Bali af fire omgange
7 år på Java, hvor jeg bor

P.s. Jeg er en skovl til at lære sprog så ovenstående er nogle af de få ting jeg ved :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)