Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bolig til erhverv

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nogen en idé om hvordan man søger/ finder en bolig til leje, som er godkendt til erhverv. Jeg tænker her på køkken, evt et lukket pizzaria. Billig husleje. Kender nogen i øvrigt reglerne for at få et køkken godkendt til erhverv, eller hvor jeg finder disse.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:12

Du skal gå ned til de lokale ejendomsmæglere, de kender ejendommene og reglerne for hvad ejendommene må udnyttes til. Desuden kender de kommunens normale sagsbehandling af ændring til erhverv.

Du kan også starte med at opsøge teknisk forvaltning i kommunen eller borgerservice, her kan du få svar på dine muligheder.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 620
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 11:37

Du skal være opmærksom på at de lejemål ejendomsmæglerne udbyder, normalt kun er lejemål til afståelse, hvor du skal betale et beløb for at overtage lejemålet.

Der kan være tale om et blandet lejemål, hvor lejekontrakten giver tilladelse til både bolig og erhverv, eller til kun erhverv. I de fleste tilfælde er det en igangværende forretning som sælges.

Normalt kan man kun ændre fra boligstatus til erhvervsstatus hvis man bytter om og flytter en erhvervsstatus til det sted hvor boligen ligger og så flytter boligstatus til det sted hvor erhvervet lå.

Det er ikke helt simpelt og koster normalt også en del.

Det nemmeste er at finde et lejemål hvor der allerede foreligger en godkendelse af køkken til en eller anden form for mad.

Hvis du skal indrette et køkken hvor der ikke tidligere er givet tilladelse til mad, skal der indsendes byggeansøgning til kommunen med tegning og beskrivelse.

Hvis du finder et sådant lejemål, er det rigtigt at du kan henvende dig til kommunen med tegninger af lejemålet og der få at vide hvad der skal til for at opnå en byggetilladelse.

Skal du kun bruge køkkenet til mad ud af huset, er det ikke de store krav som stilles.

Skal der også være servering i lokalerne, stilles der flere krav, blandt andet til isolering, adgangsforhold for handicappede, parkeringsforhold o.s.v,

I begge situationer er kravene individuelle og afhænger helt af de særlige forhold for det enkelte lokale og hvis du ikke fortsætter den hidtidige brug af lokalerne, men vil ændre brug, skal der helt sikkert en arkitekt eller ingeniør til at udfærdige tegninger og beskrivelse.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55

Tusind tak...havde ikke lige forestillet mig jeg skulle den vej rundt, men det giver god mening :)

Mh Idé

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57

Hej Jørgen.

Der er noget at tænke på. Tak for at afdække muligheder og kritiske punkter. Jeg vil jo helst den nemme vej rundt om det :) 

Mh Idé

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 11:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er uddannnet ejendomsmægler og jeg rådgiver andelsboligforeninger, så jeg kender til metoderne.

Hvis du går den vej frem, så koster det dig ikke noget, og du får en rigtig god indsigt i, hvad der kan lade sig gøre. 

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05

Hej.

Tak for svar. Jeg skal lige høre, hvilken vej frem du mener, det kunne jeg ikke lige gennemskue. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 12:10

du skal henvende dig til de lokale ejendomsmæglere og fortælle om dine ønsker, så kommer du i deres køberkartotek. Mange mæglere har også udlejning af forretningslokaler. Se også lokalebasen.dk og ejendomstorvet.dk. 

gå sideløbende til teknisk forvaltning eller borgerservice i kommunen, de kan også fortælle dig om mulighederne for at ændre fra privat bolig til erhverv.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:28

Super. Det vil jeg da gøre. Vidste ikke at ejendomsmæglere havde med udlejning at gøre. Tak for nyttig info :)

Mh Idé

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)