Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wholesale/ B2B

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en mindre webbutik, hvor jeg selvfår produceret pynt til højtider. Jeg er lige opstartet, og er blevet kontaktet af to mindre og ligende forretninger i USA. 

1) Den ene ønsker at købe et mindre parti (måske 40 stykker som jeg normalt sælger til ca 120 kr stykket), og spørger efter wholesale prisen. Jeg er er i tvivl om hvor mange procenter der skal fratrækkes, hvem der dækker porto og evt fortoldning af varerne? Jeg er meget interesseret i denne aftale, da sælgeren vil sælge dem til et marked for lige min målgruppe og det vil være rigtig god reklame.

2) Den anden er en producent, der laver varer til samme målgruppe. Deres er dog mere engangspynt, mens mit er gen-anvendeligt. Vi har aftalt at lave en collaboration og adde nogle af mine produkter og nogle af deres produkter til en salgspakke. Det vil være en ret stor fordel for mig, da de har en langt større kundekreds.Har i nogle gode råd til hvordan vi griber dette an rent praktisk? Andre former for collab ville også være en mulighed, hvis i har gode ideer?

3) Derudover regner jeg også med mindre samarbejder med en burtik i Sverige, Canada og England,og jeg tænker at fremgangsmåden her må være som under punkt 1?

Håber på jeres gode råd og vejledning!

Venligst 

Nybegynderen :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

1)

Du nævner at du sælger til 120 DKK pr. stk. er prisen inkl. moms?  Er dit firma moms registreret?

Normalt vil man sælge Ex Work, dvs at køber skal betale fragten og indfortoldning. Prisen kommer jo helt an på både hvad omkostninger du har ved produktionen, samt hvad din kunde er villig til at betale. Husk dog på at fragt kan være forholdsvis dyrt for kunden.  Tidbyd din kunde nogle rabatter som er afhændig af hvor meget de køber for.

3) ja som i nr 1.

Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 05:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Ravn!

Hvad gør jeg rent praktisk i forhold til wholesale / b2b? Laver jeg en separat prisiste med pris og minimum antal, der skal købes? Bogføres det på samme måde? Eller er det uden moms?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Aminah:
? Laver jeg en separat prisiste med pris og minimum antal

Det er helt op til dig hvordan du vil gøre det, der er rigtigt mange måder at gøre det på. Du kan lave en fast B2B prisliste med eller uden minimum antal.  alternativt med kan du give individueller rabatter der f.eks er afhængig af deres købsvolumen pr. gang eller årligt. Du kan lave priser der er tilpasset hvert enkelt market / land ... osv. Det vigtige er bare at du har en fornuftig fortjeneste i forhold til produktionsomkostningerne. 

Husk i din prisliste at fastsætte en Valuta der handler i f.eks Euro eller Dollars, Det er dog en fordel at bruge Euro da kursen ikke svinger. 

BSB salg:

Salg 3.lande (lande udenfor EU) er salg altid uden dansk moms.

Slag til virksomheder i EU med gyldigt moms nr. er uden dansk moms.

Bogføring er jeg ikke ekspert i.  

Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak fordi du gider at skære det ud i pap, det sætter jeg pris på.

Hvis jeg fx har en vare i min webshop til 100 kr. Lad os sige det koster mig 30 kr at få varen til lageret. Vil det så være helt hen i vejret og foreslå en wholesale pris på minus 40 pct? Så jeg sælger den for 60 kr til butikken. Det er jo svært for mig at gå længere ned, da der også er udgifter udover at få varen til lageret.
Når jeg læser div tråde, om salg til butikker, og forsøger at forstå det her regnestykke, så virker 40 % som meget lidt i forhold til hvad en butik forventer at sælge varen for. Nu snakker vi meget små specialbutikker og mængder og ikke store kæder.

Umiddelbart vil jeg gerne have nogle små aftaler hist og her for at komme bredere ud, og få lidt 'gratis' reklame..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Dejligt du kan bruge mit svar.

Husk at prisen poå de 100 er inkl. moms, da du til udlandet sælger uden moms skal du beregne rabat af prisen uden moms. dvs. af 80 DKK.

Husk på at din fortjeneste pr. stk. godt kan være lavere ved b2b salg, da kunderne ofte aftager store mængder. Du kan jo selv bestemme om de f.eks skal aftage 10 stk. eller 100 stk. som minimum. alternativt kan du sætte en minimums beløb de skal købe for.

Har du brug for yderlige hjælp så send mig en privat besked, så skal jeg gerne hjælpe dig videre.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Ravn! Det giver endelig mening.
Og tak for tilbuddet, det vil jeg højst sandsynlig få brug for at benytte 👍

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vildt fedt svaret, Ravn!
Jeg har selv stået i en lignende situation og der havde det godt nok hjulpet at få assistance af en mand med format og indsigt som dig!
Hvis jeg kunne havde jeg givet dig en million stjerner fordi du bare er rigtig fed. Nu har jeg istedet foldet dig en hat af avispapir, som du må få hvis jeg en dag møder dig - faktisk har jeg foldet to, så du måske kan signere den ene.
Nå, det var bare det, hej hej, Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

M.S

Ikke nok med du også genere mig via privatbeskeder, men nu også dit latterlige hjælpeløse vrøvl her. Stop nu lige med at sabotere andres tråde med din infantile opførsel. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Aminah:
det vil jeg højst sandsynlig få brug for at benytte

Velbekomme du skal være velkommen.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)