Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af fri telefon

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er lidt i tvivl om det overhovedet kan betale sig at gøre brug af fri telefon ift. mediebeskatning.

Jeg har læst på Johns side at før det skal kunne betale sig, skal man om året ca. have udgifter for 2700,-

Hvis jeg har følgende udgifter, hvad ville jeg så få ud af det?

Telefon: 1.680,-
Internet: 3.600,-

Jeg skal have en ny telefon, som jeg regner med at købe på afbetaling. Kan man trække det fra (jeg går ud fra at man deler momsen 50/50 da den også bruges privat)

vh Kasper.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Internet kan du trække fra uden skat når det er rent internet (ikke TV) og skal bruges i virksomheden

Din samlede tlf inkl købet må ikke koste over de der ca 2500 kr Per år når monsen er delt. Bogføringsmæssigt er det ved købet uanset afdrag med mindre du med afdrag mener betales over tlf regningen hvor det jo er let at vide om det er over de 2500 kr

Du hænger så på skat af fri telefon også når telefonen er betalt - indtil du kan bevise den er ødelagt eller solgt så du skal tænke et år eller to frem

I det hele taget i forhold til mange udgifter også i anden tråd - pas på dem for skat betaler jo ikke beløbet, blot 8-40% aff det og du skal derfor kun købe need to have og ikke nice to have

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg tror jeg dropper det fri telefon. Det kan ikke betale sig vil jeg mene. 

Du skriver:

"I det hele taget i forhold til mange udgifter også i anden tråd - pas på dem for skat betaler jo ikke beløbet, blot 8-40% aff det og du skal derfor kun købe need to have og ikke nice to have"

Den skal jeg lige forstå rigtig. Lad os sige man havde et månedtligt personligt fradrag på 1000 kr,- Jeg skal bruge internet i min virksomhed. Derfor kan jeg trække de 300,- fra i skat. Som jeg tænker det betyder det så at jeg har et fradrag på 1300,- nu.

Er det forkert forstået?

Vh Kasper 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt men når fradrag går op med 300 kr så har det jo kun en værdi på skatten af 300 kr - 8 - 40% eller 24 kr til 120 kr i besparelse
Det er jo ikke 300 kr der trækkes fra det du skal betale i skat - Fradrag har altid kun værdi svarende til den % du betaler i skat - 8 - 40%

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)