Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

På vej til Kina

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle af jer der har erfaringer med nogle agenter i Kina (som kan stå for kvalitetskontrol og forsendelse fra Shanghai og/eller Yiwu)? Jeg er på vej derud for at købe varer ind, men fremover skal jeg gerne kunne bestille herhjemmefra og få mine varer sendt. Når man læser om import fra Kina (jeg er selv grøn endnu), så er der mange historier, og jeg er naturligvis opmærksom på at få indgået aftaler med nogle stabile og pålidelige folk. Så hvis I har nogle gode kontakter eller råd i den forbindelse, så hører jeg meget gerne fra jer. Derudover hvad gør man i forhold til fakturaer? Har man sin egne med, hvor tingene står på engelsk eller hvad gør man? Skat skal jo kunne forstå hvad der står, og det vil jeg iøvrigt også gerne selv kunne (-: 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google - quality control Help Shanghai. Og tilsvarende  så som "outsource control Shanghai

Der kommer en del og du kontakter flere og høre hvad de kan tilbyde og tager på besøg under rejsen

Specificer hvad de skal. Skal du kontrollere varen under produktion - miljø eller kun at der er en færdig vare klare til afsendelse og at den bliver færdig til tiden mm

Firmaer i Kina kan sagtens lave faktura på engelsk. Det der kan drille er at de måske vil fakturere gennem noget andet end firmanavnet og til en bank der ikke tilhører firmaet, Mange små snyder i skat på den måde og lokker dig med, at de også kan skaffe dig lav told med fake faktura. Hop ikke på, da det jo kan fanges let via dit regnskab

Generelet bliver man vel modtaget, kan blive hentet på hotel/lufthavn hvis man bare har brugt tid på ærlig kommunikation hjemmefra. Enkelte taler perfekt engelsk, mange langt dårligere men de vil så ofte have en ung engelstalende kineser klare som tolk

Jeg har rejst i Kiina, HongKong, Shanghai, Beijing og mange andre steder, og generelt kan man stole på folk hvis man har fornuften med. Det er LANGT bedre end at satse på email hjemmefra. Kom ud og se fabrikkerne osv http://finansiel.blogspot.dk/2014/03/rejsetips.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John for de gode kommentarer. Dejligt at få råd med på vejen (-:

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)