Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sendt med UPS: Kæmpe ekstraregning!

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg tænker på om der er nogen herinde som har lidt erfaring med UPS?

Min kone og to veninder skulle sende deres pas til den canadiske ambassade i England for at få lavet et visum-stempel.

Jeg sendte tre pas via UPS til en pris af 528 DKK. Passene er for længst returneret i stemplet stand og alle er glade.

Men nu dumper der en regning ind ad døren hvor der står: 'Kontantfaktura', som opkræver 939,29 + moms (= 1.174,11 DKK) for noget man ganske lakonisk kalder 'EU-forsendelser'. Mere står der ikke.

Jeg har nærlæst kvitteringen for at se hvad der står, og det eneste som springer i øjnene er et felt kaldet 'Payment of charges'. Her er anført 'Bill shipping charges to: [x] Shipper'

Det har jeg selv krydset af i den tro at det kunne være et eller andet med importmoms eller told eller hvad ved jeg. Jeg gik ud fra at de 528 DKK jeg allerede havde betalt, var grundlæggende 'shipping charges'. Og da jeg ikke ønskede at sagen skulle trækkes i langdrag ved at ambassaden afviste at modtage passene fordi de skulle betale told eller lignende, så ville jeg sikre mig at den regning bare blev sendt tilbage til mig.

Men så vidt jeg kan se, burde ingen afgifter kunne løbe op i noget som er i nærheden af tusind kroner! Den eneste forklaring jeg kan finde på er, at 'min' betaling kun var for at få pakken til landegrænsen, og så tager de et beløb mere for resten af turen ind i England.

Jeg kan lige nævne, at jeg ved samme lejlighed sendte to bøger (i to pakker) til USA. Det er helt det samme (en 'Kontantfaktura' uden forklaring), bortset fra beløbets størrelse: ~1.300 DKK, og teksten 'Ikke EU-forsendelser'.

Er det her normalt når man sender via UPS?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Med de godt 600 pakker jeg har sendt med UPS (Både i EU, US og Asien), har jeg ikke oplevet det.

Evt. ring til det telefon nummer på fakturaen og spørg hvad det er de vil opkræve dig for - når du bestiller en shipment på UPS, så prisen der skrives er generelt set den du faktisk vil betale (udover hvis du angiver forkert vægt på pakken).

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Og du har betalt den canadiske ambassade for sikker fragt fra England til Danmark?

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Yeps! Det var i øvrigt en formue: Omkring 2.400 DKK for tre pas! Det var betaling for 'sikker transport' hvad dét så ellers gik ud på, jeg skulle selv sende dem derover for min egen regning.

I øvrigt kan det ikke være dét, for jeg fik jo også en ekstraregning for to forsendelser til USA der ikke havde med pas at gøre.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Aggerholm:

Yeps! Det var i øvrigt en formue: Omkring 2.400 DKK for tre pas! Det var betaling for 'sikker transport' hvad dét så ellers gik ud på, jeg skulle selv sende dem derover for min egen regning.

I øvrigt kan det ikke være dét, for jeg fik jo også en ekstraregning for to forsendelser til USA der ikke havde med pas at gøre.

Der kan være flere grunde. UPS has som andre i den branche priser hvor de gladeligt giver 75% rabat, men hvis der sker noget somhelst så får du den fulde regning. Vi havde en import fra USA hvor afsender havde skrevet et ciffer forkert. Pakken kom og det gjorde en regning der var 2½ gange større end den aftale den var på. Det tog iøvrigt over et år for vores forsendelsesagent at få disse ting rettet hos UPS.

Jeg bruger nu pakke.dk som for mange af disse ting også bruger UPS. Dokumenter til USA koster der normalt 140kr og det er den samme Lithauiske chauffør der kommer og henter dem uanset om vi bestilelr den ene eller anden vej.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget svært at få hoved og hale i det forløb du bekriver.

Du har betalt 528 DKK for at få passene sendt til ambassaden?

Efterfølgende modtog du en regning fra UPS på 1.174,11 DKK er det for at for at få passene sendt retur fra ambassaden?

Har du også betalt ambassade 2.400 DKK for at få sendt passene retur? 

Mads Aggerholm:
Det har jeg selv krydset af i den tro at det kunne være et eller andet med importmoms eller told eller hvad ved jeg. Jeg gik ud fra at de 528 DKK jeg allerede havde betalt, var grundlæggende 'shipping charges'

Hvad har du selv krydset af?  i hvilket dokument?

PS: Er man en lille kunde med få pakker/ dokumenter er det alt for dyrt at bruge UPS direkte, det vil være langt billigere at gå via en speditør.

 

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene alle sammen.

Ravn: Den canadiske ambassade ville have 2.400 up front for noget 'Sikker transport' og dem har de fået.

Forsendelsen til ambassaden måtte jeg selv tage mig af, og der valgte jeg så UPS (fordi de havde tracking hele vejen).
Det kostede 528 DKK, som jeg har betalt.

På sedlen fra UPS hvor man angiver afsender, modtager, vægt og så videre er der et felt som hedder: 'Payment of charges'. Der kunne man vælge mellem 'Shipper', 'Receiver' og 'Third Party'.
Der satte jeg kryds i 'Shipper', idet jeg regnede med at det kunne dreje sig om moms eller told eller lignende. Forsendelsen havde jeg jo allerede betalt.

Nu modtager jeg så en 'Kontantfaktura', hvor der ikke står andet end 'EU Forsendelser kr. 929,39'.

Og jeg spørger om der er nogen som sender via UPS og har oplevet noget lignende?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Aggerholm:
Der satte jeg kryds i 'Shipper',

Det lyder jo også meget rigtigt det er dig som afsender der skal betale.  har du en kvittering for de 528,00 DKK du har betalt?  

I første omgang må du finde ud af hvilken forsendelse fakturaen på de 923,39 DKK dækker, om det var den til eller fra ambassaden. På fakturaen må der fremgår hvilken pakke der opkræves for.

umiddelbart lyder det som om der er sket en fejl fra UPS´s side. da de må være kommet til at fakturere dig to gange for samme forsendelse.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder underligt. Foreslår at du kontakter deres danske kundeservice.

2400 for dokumenter er for øvrigt helt vildt dyrt. Når jeg sender op til 1 kg dokumenter indenfor EU så plejer jeg til sammenligning at betale 55€ (ingen aftale men afleverer til UPS ombud).

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

sirene:
2400 for dokumenter er for øvrigt helt vildt dyrt

Det var hvad ambassaden opkrævede!

 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)