Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cross-border registeret??? betyder????

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AMINO.
Tak fordi jer brugere altid er behjælpelige.

Jeg har lige registeret min virksomhed som pmv.
Jeg er ikke momsregisteret / og import, da jeg kun importere varer indenfor eu.
NU er jeg dog rendt ind i et problem, som jeg ikke har prøvet før. En kommende forhandler siger jeg ikke er cross-border registeret. Det ved jeg ikke hvad betyder, da jeg PT. har mange forhandlere i EU og aldrig har jeg mødt dette problem før.
 Jeg kan godt se der intet sker, når jeg indtaster mit CVR i denne database, men hvad betyder cross border registrering? 

Håber nogen kan være behjælpelige.
Jeg har vedhæftet et billede af hendes mail 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At du ikke er momsregistreret. Hun kan ikke sælge til dig uden moms og hun betragter dig ikke som et firma. Så enten må du overtale hende til at sælge til dig med hendes lokale moms eller også lade dig momsregistrere.

Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nok ikke helt med på hvordan man ikke kan betragte nogen som er firma, når man har et lovgyldigt CVR nummer ;-)

Jeg vil nok ikke lade mig momsregistere for hendes skyld, men tak for dit svar. Det skabte da klarhed over hvad det betyder

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

idaselk:

Jeg er nok ikke helt med på hvordan man ikke kan betragte nogen som er firma, når man har et lovgyldigt CVR nummer ;-)

Jeg vil nok ikke lade mig momsregistere for hendes skyld, men tak for dit svar. Det skabte da klarhed over hvad det betyder

du er et "firma"- som også som CPR når du driver noget erhvervsmæssigt - men når du handler med udlandet  EU så checker de dit CVR i den europæiske momsdatabase, simpelthen for de du normalt altid bare sælger uden moms med reverse charge så. Nu har vi så i DK et CVR uden moms og det kan forvirre og sælger ser så at du IKKE dukker op ved momskontrollen og for dem er det moms det handler om, ikke om du er firma eller ikke

Det er ikke for deres skyld du skal momsregistreres, højst for din egen. De kan vælge at sige de ikke handler med ikke momsregistrerede eller de kan blot lægge deres eget lands moms på og sælge til dig, så firma eller ikke firma - det handler om moms hvor du ikke bekræftes ved søgning i EU databasen over momsreg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)