Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg går i niende klasse og skal snart til at vælge hvad jeg skal næste år. Jeg er virkelig itvivl. Jeg vil gerne være iværksætter, og er også igang med at lave min egen app. Jeg har overvejet en STX eller en Hf. Men jeg tænkte på om der er en uddannelse der ville passe bedre til min ide om at blive iværksætter. Nogen der har en ide, en kommentar eller erfaringer med valg af uddannelse når det kommer til det her?

Tak på forhånd.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil være iværksætter, synes jeg da helt sikkert du bør overveje en HHX, altså Business College. Det er helt sikkert den bedste uddannelse for dig, fordi de andre ikke beskæftiger sig synderligt med hverken økonomi eller erhvervsdrivelse helt generelt. Og så får du en masse adgangsgivende fag på HHX, til business-universiteter som CBS. 

Har I behov for hjælp til at finpudse jeres sociale medier? Find mit CV på www.konig.me, og send en mail. Sammen lægger vi en knivskarp plan der skaber resultater.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

HHX eller HG

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

HHX. Studentereksaminerne er altid de mest værdifulde senere i livet.

Har I behov for hjælp til at finpudse jeres sociale medier? Find mit CV på www.konig.me, og send en mail. Sammen lægger vi en knivskarp plan der skaber resultater.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes helt klart du burde starte en virksomhed/projekt, det lærer du meget mere af. Personligt synes jeg at man lærer og forstår ting bedre på den måde, fordi når man først går i gang, kommer der en masse ting man skal have styr på og sætte sig ind i. Det er efter min mening meget bedre end at lære at forstå hvordan de kæmpe virksomheders regnskab fungerer osv. Jeg gik selv på HHX i et år før jeg valgte at droppe det.

Men hvis du vil vælge den "sikre" vej og få din SU, så er du selvfølgelig også velkommen til det :) Nu har jeg så også været heldig at få bygget en god passiv indkomst op i en ung alder.. så har selv kunne være lidt mere fleksibel omkring hvad jeg havde lyst til.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)