Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg/eksport af varer til små beløber til private uden for EU

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har for nyligt startet en lille enkeltmandsvirksomhed hvor jeg vil prøve at sælge plakater. Det er rent B2C så jeg er ikke momsregistreret da jeg regner med at sælge for 5.000-10.000 om året hvis jeg er heldig. Alt er der sådan set styr på nu og jeg er klar til at sælge. Dog er jeg begyndt at sætte mig ind i reglerne for eksport/import af varer uden for EU og er blevet voldsomt forvirret.

For det første syntes jeg der er meget lidt information at få omkring dette emnenettet, og som regel når jeg finder noget er det kun større firmaer der sælger B2B og skaber mere forvirringen end det hjælper da de primært snakker om en masse ting der ikke er relevant for mig.

Det jeg gerne vil opnå er simpelthen bare at sende mine print, vi snakker 50-500kr til private igennem min webshop, uden for EU. Jeg vil bare pakke mit maxi-brev og sende det afsted med Postnord ligesom med en privat pakke, kan man ikke opnå dette?

Mit spørgsmål lyder derfor på, er det virkelig så bøvlet og skal man igennem en pokkers masse papirsarbejde, dokumenter, eksport osv. "bare" for at få lov til at sende et maxi-brev til en privat uden for EU?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)