Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsrettigheder ved køb af elektronik på dansk hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi har som virksomhed købt en computer til kr. 9.000,- for en måned siden. Den tager ca. 30 sekunder for at åbne et program, hvorfor den ikke er til at arbejde med. Den har været sendt ind til service og vi har nu fået den retur med besked om at den er resat og det kostede så kr. 625,-...

Computeren er stadig meget langsom, men sælger siger at de ikke vil tage computeren retur eller gøre mere ved det, da det er et B-2-B køb.

Har jeg som virksomhed ikke anden mulighed i sådan en situation end at sige øv og stille computeren op på lageret?

(Computeren er en Apple iMac 21,5'' 1,6GHz/8GB/1TB og det er alle programmer (både Safari og office-pakken tager lang tid for den at åbne)).

Hilsen Ømark

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ømark:
men sælger siger at de ikke vil tage computeren retur eller gøre mere ved det, da det er et B-2-B køb.

Det kommer jo helt an på hvad der står i salgs og leveringsbetingelserne, er der ikke aftalt noget er det købelovens bestemmer der skal anvendes.

Det store spørgsmål er jo om der er en fejl eller mangel på computeren. 

Tilmeldt 20. Oct 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælger holder sig til at der ikke er returret på erhvervskøb uden anden aftale (som står på deres hjemmeside), dog er der garanti i 1 år, MEN spørgsmålet er om en computer der er langsom og derfor ikke kan bruges pga. denne langsomhed ikke kan betegnes som en fejl? Hvis computeren var gammel og ikke kunne opdateres kan jeg forstå at jeg køber "som beset", men en helt ny computer, som ikke kan åbne alm. programmer uden at den skal tænke i 20-30 sekunder, mener jeg jo er en fejl. Ingen vil vel være tilfreds med det?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må jo ligge et eller program, der gør at den snupper alt power.
Umiddelbart burde en computer med de specs. kunne åbne programmer hurtigere.

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis eneste alternativ er at smide den på loftet, så syntes jeg du skulle overveje at involvere en 3. part. Som der også nævnes, er det sikkert en lille ting, et program eller lign., der suger al kraften.

Tilmeldt 20. Oct 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sagde de også hos Humac, hvor de testede og resatte/genindstillede den, men på trods af dette er den langsom og derfor ville vi gerne returnere den, som fejlbefæftet. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad B2B køb er der i henhold til købeloven aftale frihed, forudsat at du er bekendt med deres leveringsbetingelser.  Har de 1 års garanti må de jo også leve op til de forpligtigelser. alternativt må du hæve handlen som er en mulighed-

Så en uvildig f.eks Mac fagmand til at vurdere om der er noget galt med udstyret.

Tilmeldt 20. Oct 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak til jer for jeres svar, som vi går videre med i håb om at vi finder en god løsning :-)

Hilsen Ømark

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hold på at de har givet et års garanti, og tru dem med at hæve handlen og lave erstatningskøb. Start med at klage skriftligt til dem, husk at gemme al korrespondance med dem, til evt. senere brug.

 

Tilmeldt 20. Oct 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

MANGE TAK for info, Ravn :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)