Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Norge: Toldafgiter

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan får man en ide om evt. toldafgifter på vare som fx mindre stålkonstruktioner som man sælger til virksomheder i Norge? Det er mindre stålkonstruktioner som bruges indenfor anlægsgartner branchen - så ikke noget videre fancy =)

De laves her i DK, og så var min ide at eksportere dem.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej johanne

Du kan få gratis hjælp til at finde ud af alt vedr. toldtarif og evt.. andre told restrektioner hos eksportrådet under udenrigsministeriet, Eksportrådet kan ligeledes hjælpe men at finde potentielle kunder.  Du bør nok tjekke som der skulle være nogle specielle norske sikkerhedskrav / godkendelser for sådanne konstruktioner.

Kontakt Eksportrådets handelspolitiske kontor.

Udenrigsministeriet
Eksportrådet
Asiatisk Plads 2
1448 København K
Tlf: +45 33 92 05 00

http://um.dk/da/eksportraadet/

Hilsen

Ravn

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder jo glædeligt, hvis det kunne blive tilfældet. Tak for link!

Et supplerende spørgsmål kunne være, hvor meget der afskrækker norske virksomheder at købe udenfor deres egne grænser?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Hyldahl Thomsen:
hvor meget der afskrækker norske virksomheder at købe udenfor deres egne grænser

Generelt er de vant til at handle i udenlands da mange vare er billigere for dem at købe i udlandet.  Men igen kommer det jo an på hvad det er for en type produkter og hvor professionel man fremstår som sælger.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal jeg vedlægge noget til min forsendelse, for at gøre obs på at det fremstillet i dk?

Et andet spørgsmål. Sker der noget ved at sende en bøtte slik med. Det er noget vi tit gør overfor dem vi arbejder sammen med

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Hyldahl Thomsen:

Skal jeg vedlægge noget til min forsendelse, for at gøre obs på at det fremstillet i dk?

Et andet spørgsmål. Sker der noget ved at sende en bøtte slik med. Det er noget vi tit gør overfor dem vi arbejder sammen med

Der skal laves og medfølge faktura til fortoldning af forsendelsen.
Fakturaen skal indeholde alle oplysninger om toldtarif, oprindelsesland etc.
Desuden skal enten du eller transportfirmaet lave udførselspapirer og sørge for fortoldning af forsendelsen.

Hvis du på samme faktura skriver slikbøtten på, med dens tilhørende toldtarif og pris 0,00 så burde det ikke være noget problem.
Dog kan der godt være told/afgift på slik såvel som der er på fødevarer.

Vi sender ofte til Norge, både pakker og paller, og hvis man sørger for at papirerne er i orden er der sjældent problemer.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Thranborg:
Desuden skal enten du eller transportfirmaet lave udførselspapirer og sørge for fortoldning af forsendelsen

Glemt alt om at lave toldpapirerne selv det er stort set umuligt, i øvrigt vil det også kræve adgang til toldsystemet som kun er for kyndige brugere.

I øvrigt er der en rigtig dårlig ide at medsende slik, da der er tale et levnedsmiddel som kan give problemer i tolden.  

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en demo model jeg sender til dem, som de ikke skal give noget for. Hvad gør jeg så lige?

Laver en følgeseddel hvor der står 0,- ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)