Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg dummede mig - og nu står jeg med regningen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har taget munden for fuld, og nu tror jeg at jeg står i en række problemer - jeg gik og håbede at jeg med tiden kunne klare alt det regnskabsmæssige selv, men arbejdsopgaverne har fyldt mere og mere og jeg mistede til sidst overblikket og overskuddet fuldstændigt.

Jeg har ikke kontaktet en bogholder, til at hjælpe mig, men nu er det nok ved at være på tide, at jeg gør det. Men jeg vil lige spørge til råds herinde først. 

For nogle måneder siden oprettede jeg et firma, hvor jeg kostvejleder. Jeg lejer mig ind et sted, hvor jeg betaler fast husleje. Når jeg har haft en klient, har jeg modtaget betalingen kontant (der er ingen der har bedt om faktura, så det har jeg aldrig lavet) og på mobilepay. De kontanter jeg har modtaget har jeg sat ind på min privatkonto, (jeg har ikke erhverskonto, hvilket jeg ved at jeg burde have) hvorefter jeg så har overført dem til den konto huslejen er blevet betalt fra (jeg har ikke  haft overskud

Jeg er ikke momsregistreret, og har få udgifter udover husleje. 

Nu har jeg så fået en b-skat på over 5000 kr, og i årsopgørelsen står der 60.000 ud for "Overskud af selvstændig virksomhed før fradrag for medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag...". 

Betyder det, at der er nogle tal jeg ikke har fået oplyst, og at de derfor har taget et mere eller mindre tilfældigt tal (60.000) og besluttet at det nok er det jeg har haft i overskud? 

Sidebeærkninger og gode råd tages imod med kyshånd

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Årsagen er at du skal forskudsopgøre dit forventet overskud, hvis du ikke har gjort dette kan SKAT finde på at gøre det for dig. De fastsætter så et tal, som nok er baseret på de oplysninger de har omkring dig fra tidligere år.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er bedst tjent med at få en bogholder til at tælle dine penge for dig. Det koster langt mindre end dit potentielle tab på de fejl, du kommer til ar lave.

Du kan helt sikkert lære det selv, men din tid er bedre anvendt på dine kunder.

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

når du har taget penge som du har - sort og via privat mobile pay - så har du vanskeligt ved at vise skat hvad du har tjent og det skal du få lidt hjælp til, for ellers kan skat selv sætte tallet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaa, jeg tænkte nok at det var noget i den retning. Du skal have stor tak for at du tog dig tid til at svare

Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg var så naiv, at tro at det var ok når man kan se alt hvad der er foregået inde på Mobile pay. Jeg har netop taget kontakt til en bogholder, og nu bliver jeg forhåbentligt meget klogere. Du skal have mange tak for dit svar

Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har fulgt dit råd og netop taget kontakt til en bogholder, så nu kommer der forhåbentligt styr på det. Mange tak for dit svar

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Leandro:
Jeg har netop taget kontakt til en bogholder, og nu bliver jeg forhåbentligt meget klogere.

Sådan dér: Du laver en fejl. Du erkender den. Du retter den. 

Det er sådan en rigtig iværksætter fungerer. 

Thumbs up.

Hans

Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de opmuntrende ord - det gør en forskel.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)