Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vederlagsfri oplæring?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et firma jeg skal arbejde sammen med flere år frem, hvor jeg skal sende dem en faktura hver måned for de timer jeg bruger som konsulent for dem. Før dette, skal jeg sættes ind i opgaverne og arbejde på nogle sager med dem, før jeg selvstændigt kører konsulent opgaverne.

Firmaet har sendt mig en kontrakt hvor de tilbyder oplæringsperioden som vederlagsfri. Vi har ikke talt om dette, men jeg har tænkt at de ville kompensere mig for dette også, men ser nu i kontrakten at de har tænkt det modsatte.

Hvad tænker I og hvad er normalen...

Fra Odense
Tilmeldt 8. Mar 17
Indlæg ialt: 3
Fra  Marketingmentor Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder som konsulent med markedsføring. Når jeg starter nye kunder op, så ligger der inden første møde altid en del timer med analyse af virksomheden og oplæg til hvor der bør sættes ind fremover. Det er timer jeg ikke får betaling for i første omgang, men som jeg har taget hensyn til i mine timepriser og opgavepriser. Og derfor løbende får ind igen, når jeg har løst opgaver for kunden. Det er også en normal procedure i reklamebureauer.

Mht til din situation, så ville jeg vurdere antallet af gratis oplæringstimer set i forhold til det antal timer du forventer at få som konsulent for firmaet. Er det en stor konsulentopgave med mange timer, så ville jeg selv acceptere den gratis oplæringstid.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)