Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af gaver til ansatte i andet firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber nogen vil hjælpe mig. Jeg står i den situation, at jeg skal give nogle gaver til ansatte i andet firma. Grunden til at de skal have gaver er fordi de laver salgsfremmende ting for mig. Så som belønning får de 2 stk bio billetter -  men hvordan bør jeg bogføre dette ? 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

colaflaskeN:

Hej

Jeg håber nogen vil hjælpe mig. Jeg står i den situation, at jeg skal give nogle gaver til ansatte i andet firma. Grunden til at de skal have gaver er fordi de laver salgsfremmende ting for mig. Så som belønning får de 2 stk bio billetter -  men hvordan bør jeg bogføre dette ? 

Som løn! Du giver noget af værdi som tak for udført arbejde.

 

Jeg ved godt det måske er bagatelagtigt for 2 stk. biobilletter, men det er et vederlag og skal behandles derefter.

 

Måske kunne du alternativt lave en aftale med det firma hvor de er ansat om de skriver en faktura til dig og de så aflønner deres egne ansatte.

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver mening.

Men hvordan forholder det sig, hvis jeg praktisk blot belønner dem for det privat.

Præcist som fagforeninger, banker osv.

Kommer de med en ny mulig kunde får man to bio billetter eller hvad nu.

Hvordan bogfører jeg den ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jesper skriver så må man ikke lønne folk privat uanset man gør det med mad, bio billet eller andet for at udføre en form for arbejde. Jeg ved ikke hvad banker og fagforeninger gør - måske kan de se det som del af markedsføring - jeg har aldrig set en bank give f.eks biobillet eller andet for at skaffe dem en kunde - eller de tager det som gave uden fradrag - men uanset hvad må du ikke lønne folk der har gjort en indsats for dig andet end med skatteindberetning og det er noget skat hurtigt falder over

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)