Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmaets webudfordringer

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Videbæk
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 39
Fra  Team-nord Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Allerførst vil jeg gerne takke alle Aminoerne for jeres seriøse og interessante indspark, i de mange forskellige emner, som I byder ind med. Det har min virksomhed haft enorm stor slæde af, og det er fedt i gider tage jer tid til det.

Min problematik vedr mit website, er vel ligeså meget en erfaringshistorie, som det er en frustration omkring "IT" Måske nogen af jeg har løsningsforslag, måske nogen af jer kan blive inspireret.

SITUATION:

Jeg har enkeltmands firmaet www.team-nord.dk kurser og oplevelser, der har været på outdoor markedet igennem 15 år. Vi byder ind med 4 hovedområdet -

- Friluftsliv og turer - Vi udbyder forskelligt friluftsliv, turer med institutioner, skoler, efterskoler  mm inkl turer til udlandet.

- Kurser - vi udbyder kurser på bruger- og instruktørniveau inden for kajak, klatring, kano, mtb osv. Klatring har vi godt fat i, men der er stort potentiale i de andre områder, som vi er ved at starte op for alvor.

- Teambuilding - Kald det teambuilding, vi kalder det personalearrangementer, rystesammen dage mm Gode hyggelige udfordrende personale arrangementer fra 10 personer til 500

- Races - vi hjælper forskellige aktører med fx Adventureraces fx DM. Dertil laver vi mange mindre kvalitetsløb inden for adventurerace genren.

Vi har et godt renomme blandt kunderne og får rigtig god respons på vores kurser, institutionsdage samt personalearrangementer - folk er meget tilfredse og kommer igen. Vi forsøger altid at levere mere end kunder ønsker. Mine instruktører er valgt på deres menneskelige egenskaber -  kompetancerne inden for de forskellige områder skal vi nok lærer dem via kurser mm,  Instruktører delen er også blevet målrettet, således jeg har en flok "specialister" der byder ind på forskellige områder som de brænder for. Som firma er vi veludstyret, med styr på personalet, forretnngsplan, prospekt for forskellige større projekter der er i støbeskeen, forsikringer mm. Men det er stadigvæk et enkeltmandsfirma, så der er rigtig meget at gøre, og rigtig meget jeg ikke når. 

Et af løsningsforslagene er at vi er begyndt at afholde en årlig sommerhustur, hvor vi når omkring rigtig meget. Det har givet rigtig meget for mig, men også instruktørerne, især på forventningsafstemningen - hvad kan gutterne forvente af mig, og hvad kan jeg forvente af dem. Det sparer mange frustrationer som der var tidligere – ”hvorfor er de ikke med på mine ideer”  og gør det meget mere strømlinet og sætter tingene i system, hvilket jeg har brug for i mit virke. Bolde jeg kastede op tidligere blev sjælden grebet af instruktørerne, hvilket frustrede mig meget – nu kommer der stadig bolde ned i hoved, men det er ok, for jeg ved hvad de vil hver især.

Vi holder også løbende planlægningsmøder op til store jobs og bruger vores instruktør facebookgruppe flittigt. Og vigtigst af alt, så er instruktørerne omstillingsparate, da det i højsæsonen går rigtig stærkt....så klar til alt!!! Mine tætteste instruktører fungere lidt ligesom et ægteskab – der brummes, så ved vi hver især hvad vi skal!

Vi levere også rigtig store og vilde projekter - fx Landsstævnet 17 hvor vi projektere friluftsdelen. Projektering af klatreprojekter, klatrehaller og highrope parker mm. Så vi er ikke bange for vilde ekstreme udfordringer.

Dertil driver jeg web shoppen www.klatregrej.nu som faktisk er kommet til, via Amino netværket.Her er der også stort potentiale, men det er en helt anden historie.

Endelig er vores nyeste skud på stammen www.treecamp.dk der måske er den eneste af sin slags i Danmark - det forventer vi os meget af, og den starter for alvor op i løbet af efteråret.

UDFORDRINGER:

Som enkeltmandsfirma er der mange bolde i luften. En af løsningerne er at jeg har ansat en regnskabsdame et par timer i ugen, til afstemning af regnskab, betalinger af regninger og andre administrative ting....det fungere rigtig godt. Hun er skarp, systimatiseret og har styr på tingene – som jeg sagde til hende – 95% er godt nok indimellem.

IT delen fylder rigtig meget, hvilket indimellem kan frustrere en outdoor mand, der skal bruge meget tid på indoor ting …fx IT. Jeg har selv lavet mine 3 sites, så kalder mig avanceret bruger, uden dog at være specialist overhoved. 

www.team-nord.dk har været igennem flere forskellige systemer - startede på en primitiv platform, derefter en website (enorm dyr) fra firmaet MCB. Så lavede jeg selv siden i Bricksite, da jeg overtog firmaet og det blev et enkeltmandsfirma - det var en fin side, men manglede måske det sidste. Men processen med Bricksite gav mig mod på mere inden for hjemmesider. En fin side, men ikke helt up to date. Nu er den hos Erhvervs og webdesign, og fungere fint. Det har været en relativ lang proces med nyt system igen og igen endt i en teksttung side, der (syntes jeg) emmer af passion. Fx er alle billeder fra egne jobs hvilket siger meget. Men et relativt stort firma, syntes jeg også man bliver lidt parkeret ved – siden kører og det er så det! Jeg fandt fx ud af, via IT møde med hjemmeside firma, at hvis man navngiver alle siderne på hjemmesiden unikt, istedet for et tilfældigt navn…så rangere man højere på google – det kunne fx have været fint at vide, inden jeg lagde 400 billeder op på siden!

Og det er så her udfordringerne starter omkring IT

Jeg havde et møde med et markedsføringsfirma for nyligt, og vi snakkede blandt andet hjemmesider. Og her sagde en af århus gutterne, da jeg nævnte hvor jeg troede mit markeds hjemmesider var på vej hen, at ”man får jo også en ny telefon minimum hvert andet år. Det har han ret i, men hjemmesider er bare så forbandede dyrer, hvis man skal have professionelle firmaer til at lave dem….og hvor effektive er de så…og virker det.

Google profil og ”geotag”

Jeg har fx købt et firma til at kører min Google profil – samtidig laver de det, der vel bedst kan sammenlignes med noget jeg kunne kalde Geotag  Det vil sige søger man på Teambuilding i Vestjylland, skulle jeg gerne være højt på Google´s rating. Gør man det i København rangere jeg meget længere nede. Det er smart når man har en geografisk hjemmebase - lige indtil jeg hører, at det ikke virker. PRIS kr 9000 pr år hvis jeg betaler 2 år af gangen?!? Uden at have belæg for det, ved jeg flere jobs er kommet via søgninger på nettet…men er det fundet pga det ovenstående, eller???

SEO

Jeg kørte noget SEO opdatering på klatregrej.nu – det virkede, men kostede vel omkring 4-5000 pr måned. Ellers har jeg ikke gjort det store i det, hvilket garanteret er en fejl! Samtidig hører jeg jo også, at det skal gøres rigtigt, for at Google ikke nedrangere din hjemmeside….hvad ved jeg? Jeg kan se de produkter jeg fik lavet opdateringer på, sted betydeligt rent omsætningsmæssigt.

Adwords / markedsføring

Adwords har jeg kun brugt meget begrænset, da jeg ikke har haft umiddelbar succes med det – tror jeg??? Jeg ved selvfølgelig godt det kan være svært at måle! Jeg har investeret i en papirkampagne for kr. 30000,00 uden direkte at kunne se det gav noget overhoved. Jo jo – gå ind i Google analytics os se der – jo tak, husk på jeg hellere laver kurser, kajakturer og er på et fjeld i Norge.

Nyhedsbrev / blog

Jeg hører også sådan noget simpelt som nyhedsbreve og blogs, har en positiv effekt på rangeringer – er det korrekt?

Langt de fleste kunde kommer helt sikkert via netværket – så måske det var her man skulle lægge energien i virkeligheden. Men hvordan.

Min team-nord side overvejer jeg at lave til et webshop system. En af udfordringerne omkring mine turer og kurser, er at folk gerne vil afsted. I servicens navn får de så lov at bestemme datoer…det tager tid rent koordineringsmæssigt. Og så er der altid folk der melder fra i sidste øjeblik, hvilket går ud over økonomien, da det altid er de sidste der giver overskuddet. Ved at lave det som en webshop, tænker jeg – datoer er faste og kunder betaler med det samme. Således har jeg fat i den lange ende fra starte af, og der bør som udgangspunkt være mange flere der dukker op.

Udfordringen ved en ændring igen, er selvfølgelig det er via af endnu et nyt system, jeg skal sætte mig ind i, tiden deri og selvfølgelig økonomien bundet derved…og virker skidtet så faktisk?

Generelt har jeg ikke mistro til IT brancen, men IT firmaer kan da ikke alle sælge det bedste system…(vi kan vel ikke alle være nr 1 på google) eller???

Skal jeg hoppe tilbage på den billige system med Bricksite – der lavede jeg min første webshop der var ok, på bekostning af moderne design og andre Bricksite udfordringer. Skal jeg betale mig ud af det så det virker og er professionelt, inkl en eller anden form for service i aftalen, der garantere siden er oppe? Skal jeg udover at have en regnskabsdame også ansætte en IT kyndig, til alt det ved siden af. Store firmaer kan meget, men er dyrere – måske man skal kigge småt efter et lille, men mere service mindet firma?

Spørgsmålene er mange – så ”what to do”

Hvad har I gjort som enkeltmandsfirma?

 

Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 25
Fra  Bonzer Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anker,

Jeg kan virkelig godt forstå dine frustrationer!

Du bruger for meget tid på ting der ikke er dine kernekompetencer. Det er altid ærgerligt!

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål ift. "What to do", men hvis du selv gerne vil ud og prøve kræfter med Online Marketing, så har vi bla. et indlæg med 7 tips til online markedsføring her: https://bonzer.dk/7-tips-til-online-markedsfoering/

Hvis du gerne vil have hjælp til at håndtere hele den her "IT" del, så må du endelig kontakte mig, det er netop det vores vision er. Vi vil gerne frigøre tid til ens kernekompetencer, og der står du jo netop nu i noget af en problemstilling!

Hvis du har spørgsmål kan du fange mig på 50920902 eller us@bonzer.dk, så vil jeg gerne hjælpe dig gratis med at lægge en plan.

Founder & CEO hos Bonzer // Founder hos Akasse-eksperten.dk

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anker

Super indlæg, som jeg føler kunne være skrevet af mig, jeg vil lige komme med et par kommentarer til dine mange gode spørgsmål/observationer.

Jeg driver også en mindre virksomhed, ikke i samme branche, men alligevel beslægtet.

Med hensyn til kursusdatoer, så hav faste datoer og kræv et solidt depositum, samt fuld betaling inden afholdelse, så folk møder op. Det har jeg god erfaring med, det kan godt være det koster et par deltagere, men det er min erfaring at det også er dem, som ofte udebliver eller ikke betaler.

Lyder til at du har styr på dine "underleverandører", jeg har haft mit hyr med underleverandører, det er en af årsagerne til at jeg kun vil være en mindre virksomhed, alle vigtige funktioner overfor kunder varetages kun af mig eller personer der er 100 % tillid til.

Som mindre virksomhed er kunsten at prioritere og leve med at det ikke er alt man kan, jeg tror du er helt rigtig på den med at lade en regnskabsperson klare de ting, som ikke har noget med virksomhedens indtjening, udvikling og kundekontakt at gøre. 

Hvordan får vi kontakt med vore kunder, tja vel et mix af markedsføring og mund til mund fra tilfredse kunder, desværre kan vi næppe undvære markedsføringen, jeg er gået all in på net markedsføring, jeg bruger ikke papirmarkedsføring og så kommer vi til det store problembarn IT !!!!!!

Jeg genkender hele din fremstilling af IT - web problemerne for en mindre virksomhed. Det ligger helt fast at området udvikler sig hele tiden, så vi bliver nødt til at følge med, men også her ville det være rart at kunne prioritere lidt.

Jeg føler det sidste års tid har været stresset med hastighedsoptimering, SSL, mobilsideoptimering, cookie mmm.. og så er der sikkert en masse jeg ikke har fået gjort, og var det så nødvendigt alt sammen ?

Men det jeg kan se er at ca 60 % af mine kunder er gledet over på smartphone, så jeg er nødt til fortsat at forbedre websiden til smartphone.

Jeg er helt enig at IT/WEB branchen er problematisk at gennemskue for en mindre virksomhed, for man kan godt få det indtryk at der både er dygtige samt useriøse spillere i den branche og hvordan rammer man rigtigt hvis man skal købe sig til hjælp ?

Man kan synes at IT/WEB delen var oplagt at outsource, men jeg føler at man risikerer at udskrive en blancocheck uden garanti for produkt og kvalitet og det har jeg ikke råd til, jeg har heller ikke råd til at gå til de store seriøse og veletablerede bureauer for de kan tage en hyre, som man skal være en stor virksomhed for at kunne betale.

Så IT er stadigt mit arbejde, som jeg egentligt gerne ville være fri for. Jeg køber lidt hjælp ind til meget præcise og veldefinerede opgaver, men for at kunne gøre det skal man jo kunne vide hvad opgaven skal bestå af og så er man pludseligt godt i gang med at løse den selv.

Jeg kunne nogen gange godt mangle lidt sparring(ikke den nære faglighed-den skulle der gerne være styr på)), fra et par friske øjne, uden for mine hverdagscirkler. Til at se de ting, man ikke selv ser/får øje på, samt til at vende problemstillinger, som man kun kan vende sammen med en ligestillet.

Jeg kunne skrive meget mere, men arbejdet kalder :-)

Finn

Tilmeldt 8. Sep 17
Indlæg ialt: 104
Fra  Social Trading Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Super godt indlæg du kommer med der, ærgeligt der ikke kommer særlig meget respons på dit indlæg.

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber virkeligt, at det er nogle halvgamle sider. Det er over 5 år siden, at jeg lavede den sidste hjemmeside, som ikke var 100% responsiv - mobilvenlig. 2 af siderne - klatregrej.nu og www.treecamp.dk er ikke mobilvenlige, så der har du en udfordring. Slideren på team-nord.dk er heller ikke mobilvenlig.

Design- og funktionsmæssigt ser de altså også lidt halvgamle ud og SEO er meget ringe eller ikke eksisterende på alle 3 sider. Så du har virkeligt en udfordring. Over 75% af alle søgninger foretages på mobil, så sammen med SEO er mobilvenlighed et MUST for alle hjemmesider.

Hverken Drupal eller Magento er dårlige - de er faktisk ret stærke. Men fælles for dem begge er, at de er ret komplekse at arbejde med og dermed også dyre at få lavet ændringer og løbende opdateringer på.

Jeg vil stærkt fraråde dig at bruge Bricksite eller lignende lukkede systemer. Hvis du skal have opfyldt bare nogenlunde basale krav koster de for meget i lænden - og de ejer dine sider.

Jeg vil helt sikkert anbefale et stærkt Open Source CMS system, som mange har kendskab til og kan arbejde med. Så ejer du siderne, og du kan 

WordPress og Joomla er de 2 mest udbredte CMS systemer i hele verden, som rigtig mange kan arbejde med. De er begge ret brugervenlige og ikke mindst meget billigere at arbejde med - fordi der er så mange om buddet. Og begge systemer er absolut SEO venlige - lette at optimere til Google og de andre søgemaskiner.

Jeg arbejder med begge dele, men anbefaler som regel Joomla - dels fordi det er 100%  skalérbart, og dels fordi det er rimelig enkelt at skifte tema/template, så en side ikke skal laves forfra, når den skal have et nyt design. Det er det billigere, og dels kan det gøres uden at pille ved SEO, URL'ere eller det grundlæggende indhold.

Jeg forstår godt dine frustrationer og vil stærkt anbefale dig at finde et mindre bureau eller en freelancer - velkvalificeret naturligvis, som fast samarbejdspartner. Vi er en del, som - udover at lave flotte hjemmesider og webshops, også ved en del om SEO. Så vi kan som regel hjælpe med gode råd, så du ikke smider penge efter noget, som ikke giver din virksomhed værdi.

En fast samarbejdspartner har også en langt større mulighed for at lære både dig og din virksomhed at kende - og dermed forstå dine ønsker og behov.

Hvis/når du skal vælge en samarbejdspartner, er det vigtigt, at du sikrer dig, at vedkommende har de nødvendige kompetencer. Der findes mange online værktøjer, hvor du kan teste deres egne hjemmesider - både SEO og performance. Ingen af dem er 100%, men nogle af dem, som jeg selv bruger er:

https://gtmetrix.com - performance

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights - Google performance

https://tools.pingdom.com - Performance

https://ahrefs.com - PageRank og søgeord. Findes desværre ikke som gratis version, men du kan prøve en uge for 7$

https://accuranker.com - Søgeord. Gratis prøve

Denne her bruger jeg ikke selv, men den giver også et godt overblik for folk uden solidt kendskab til hjemmesider og SEO.

https://seositecheckup.com - Grundlæggende SEO, server-, system- og sideopsætning

Tilmeldt 5. Jul 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anker

Flot at du laver så meget af arbejdet selv, men du kan jo ikke være alle steder vel? ;)

Har været inde på dine 3 sider og nu kommer bare det jeg lige har på hjertet:

Jeg ville få mine sider lavet professionelt, og sørge for de er mobiloptimeret dette vil øge din konvertering.

Hvis du selv vi give dig i kast med at forbedre dem vil mit tip til dig være at læse Steve Krug "Don´t make me think"

og så ville jeg droppe at have dine undermenuer i højre side,det er bare for mærkeligt - vi er vanedyr og er vant til de ligger i venstre side - BUM ;)

Alle sider burde have drop-down-menuer

Husk alle dine sider skal have Metadescription og headings (H1 H2...osv) dette vil få dig til at stige i googles søgeresultater

Nå det var bare lige hurtigt - Held og lykke med det

Mvh Liv

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anker!

Fedt med en anderledes og succesfuld virksomhed, der har flere ansatte og rigeligt at lave. Man kan mærke, at du og dine instruktører brænder for det, I laver, og at I giver dine kunder en rigtig god oplevelse.

Jeg har et par inputs til, hvad du kan gøre for at få mere ud af dine online aktiviteter. Tag dem til dig, som du har lyst til, og brug det, du kan, hvis overhovedet noget af det. Ellers står det her måske også til inspiration for andre, der svinger en tur forbi tråden.

Jeg har fokuseret på Team Nord, da jeg går ud fra, at det er din primære forretning, hvor jeg er gået til den med en potentiel kundes syn.

1. Sammensmeltningen af de tre virksomheder

Hvis jeg havner på Team Nords hjemmeside, så er det formodentlig fordi, at jeg vil købe teambuilding, kurser osv., til outdoor-oplevelser. Jeg er som udgangspunkt derfor ikke interesseret i at købe klatreudstyr. Derfor forstår jeg ikke, hvorfor jeg skal linkes til en klatrebutik, og især ikke helt oppe i en af dine slides. Det er ikke det, jeg er her for. Nævn den evt. på en "Om os" side el.l., men fjern den ellers helt, da det er en anden forretning.

Jeg er med på, at de to forretninger kan supplere hinanden med udstyr og måske også kunder, men så brug det bag tæppet, da det formodentlig er irrelevant for 90-95% af dine Team Nord kunder, der bare gerne vil booke teambuilding eller en rystesammen tur. 

Du nævner Klatregrej.nu på mindst seks undersider - det ville jeg fjerne, da det fjerner fokus og skaber mere forvirring end gavn. Det samme gør sig i øvrigt gældende for TreeCamp. 

2. Hyggelige informationer - men vi er ikke kommet for at danse

Der er en masse informationer på dit site. Det er godt for en hjemmeside at have meget tekst, men der skal også være en klar call-to-action. Lav eventuelt en ny struktur på siden, der gør, at man stadig kan læse om de enkelte cases, hvis man vil det, men så man som potentiel kunde også kan gå direkte til kontaktsiden, hvis man gerne vil bestille dig/jer. 

Hvis vi leger, at jeg er en virksomhed, der klikker mig ind på din side med et ønske om at booke teambuilding. Så vil jeg trykke på menupunktet "Virksomheder", da det jo er relevant for mig. Her møder jeg en beskrivelse af, hvad jeg kan forvente - super godt. Men så kommer der også en lang række referencer, som jeg egentlig er lidt ligeglad med. Jeg har set, at I tilbyder det, jeg er på udkig efter - fedt, hvor er min "Jeg ønsker at købe teambuilding" knap. Jeg kigger rundt, intet springer i øjnene som en "det-er-her-det-sner" knappen. Der er et telefonnummer i højre hjørne, men det må da kunne bookes nemmere, blot ved at skrive. Så kan I altid ringe mig op. 

Der er rigtig mange informationer om alle jeres tidligere arrangementer. I stedet for at have dem på decideret landingssider, så ville jeg lave individuelle indlæg/undersider med netop referencer, hvor dette kunne stå, og så lade landingssiderne være lidt mere call-to-action. 

3. Eventuel nyt design af hjemmeside

Jeg har brugt noget af formiddagen på at sætte en ny version af siden op (bare et udkast - tag dig ikke af billed-eksemplerne og menuen). Du kan bruge den som inspiration til et eventuelt re-design af siden, og ønsker du yderligere kommentarer, så smid mig en privat besked eller skriv her. 

I mine øjne er den mere simpel, nem at overskue og uden for meget udenoms-snak. Der må gerne være mere dybdegående referencer osv., men så ville jeg lægge dem på diverse undersider (ikke direkte landingssider, hvor vi skal konvertere en besøgende til en kunde). 

Du kan se mit bud på et re-design her: http://tunr.dk/teamnord/

Igen, blot et simpelt udkast, men måske lidt mere i en 2017 stil. 

4. Kombinere nyt design med deciderede landingssider

Hvis man re-deisgnede siden, så ville jeg også tænke struktur, og jeg ville sætte landingssider op til alle mine produkter. En side til teambuilding, en til kajakkurser, en til skolerejser osv. På alle disse landingssider ville jeg skrive en unik tekst på måske 500-1000 ord med en klar call-to-action knap, så man, når man som virksomhed på jagt efter teambuilding, lander på den, hurtigt kan læse op på, hvad I tilbyder, og gå direkte til booking/kontakt.

Alle disse landingssider ville jeg give unikke sidetitler, meta-descriptions og som sagt en god og gerne sælgende brødtekst, så den besøgende kan se, at I kan jeres shit, og at I nok vil være det absolut bedste valg på markedet. 

Med unikke landingssider og tekster, vil det uden tvivl forbedre sidens chancer for at rangere bedre på Google. Når folk søger på "kajakkursus", så har du den skarpeste landingsside og det perfekte produkt til at kunne tilfredsstille lige netop den potentielle kunde. 

Derudover giver det også mulighed for at lave nogle meget mere målrettede AdWords annoncer, så man kan fange alle dem, der søger på eksempelvis kajakkurser, og sende dem over på sin landingsside for netop kajakkurser.

Jeg håber, det giver mening, og at du kan bruge feedbacken til noget. Hvis der er noget, du ønsker at få uddybet eller har spørgsmål til, så skriver du bare her eller i en PB, så vil jeg gøre alt, hvad jeg kan for at hjælpe dig. 

Fra Videbæk
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 39
Fra  Team-nord Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrich

Tak for responsen - jeg vil starte med at læse dine 7 tips, og så tager vi den derfra.

MVH Anker

Fra Videbæk
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 39
Fra  Team-nord Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

Tak for respons. 

Faste datoer er vi begyndt at køre med, og jeg starter formodentlig en omlægning af www.team-nord.dk til et webshopsystem, - og her bliver der faste kursusdatoer.

Mine underleverandører - både i klatregrej.nu og team-nord er fast og "håndplukkede" så der har jeg en kæmpe fordel. Dertil har jeg i team-nord selv "uddannet" en del, hvilket betyder jeg kan få sat det rigtige præg på dem, og de ved hvordan jeg vil have tingene - hermed ikke sagt de ikke kommer med indput og er selvstændige.Det er de også. Men jeg kan stå inde for dem, og det betyder meget.

IT problematikken bliver jo ikke mindre i dette indlæg - nogle vil gerne hjælpe/sælge. En enkelt skriver, i denne tråd, sågar Team-nord ikke er SEO opdateret, hvilket bekymre mig meget, da jeg har betalt 27000 for 10 søgeord over 3 år - dertil får jeg en google profil samt "geotag" Så jeg håber da han tager fejl?!?

Tror netop det vigtige med IT er tillid til udbyderen, men overvejder da også om man skulle have outsourcet det hele, men tror det bliver alt for dyrt. Jeg tror et mindre webbureau er løsningen. Et sted med hurtig respons, men som også følge op løbende på tingene - det oplevede jeg ved kompetance kanalen - det var dælme godt. Nogle af de andre IT selskaber kunne godt lærer noget der. 

Jeg stødte lige på et netværkFacebook, som tilbød sparring vedr udvikling af ideer og firmaer - det kostede selvfølgelig kr 6000 pr år, men kunne måske erstattes af et lille netværk at enkeltmandsfirmaer - fx 10 stk, der sammen kunne få den rigtige sparring, og måske også IT hjælp...sammen kunne man jo løfte en større økonomi, som It selskabet ville tage seriøst - dertil ville man så også have en primær gruppe at sparre med, men også en gruppe som It selskabet kunne udbyde kurser til. Netop sådan et netværk kunne jo sparer os for alle at opfinde den dybe tallerken.

For det kan simpelthen ikke passe man er nød til at betale en vagthund for, om man bliver snydt og ikke får værdi for investeringen. 

Fra Videbæk
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 39
Fra  Team-nord Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Tak for responsen - og de mange links.

Team-nord trænger til et mere moderne look - man jeg har faktisk via Spood media købt til søgeordsoptimeringer - værdi kr 27.000 for 3 år? Så det "ryster" mig da lidt, at det endnu ikke virker - dem skal jeg vist have fat i, igen!?!

Søgeordene var 

Firma events
Teambuilding
Team building
Personale arrangement
Klatrevæg
Førstehjælp
Kanoudlejning
Rappelling 
Klatrekursus
Kajakkursus
Mobil venligheden er også i proces på klatregrej.nu - det ved jeg godt, , så der er også ændringer på vej - Magento (klatregrej.nu) har jeg styr på, og arbejder lidt med wordpress i nyhedsbrevene for klatregrej - det er jeg aldrig blevet venner med.
Du nævner også en fast samarbejdspartner - det syntes jeg har i klatregrej.nu, og det er ikke hans skyld, siden ikke er mere udviklet...men det kommer så småt nu. 
 
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)