Jeg har googlet lidt men ikke fundet et ordentligt svar.
Er det tilladt at kræve, at en bruger tilmelder sig nyhedsbrevet for at være med i en 'kundeklub', hvor man får rabat og gratis fragt? Og at man derfor skriver, at hvis kunden afmelder sig nyhedsbrevet, er de ikke længere medlem af 'klubben'?
Jeg mener selv, at det ikke er tilladt, da man generelt ikke må kræve en modydelse for at give rabat, men jeg kan ikke finde nogen afgørelser eller paragraffer, der understøtter det.
Jeg yder selv en rabat på min side, hvor jeg ikke har krav om modydelse, men jeg er stødt på ovenstående situation hos en anden shop og undrede mig over, om det var tilladt.
Nej - og det er jeg med på, at man melder sig til en klub.
Jeg synes bare, at man ofte kan framelde sig nyhedsbreve uden at blive 'smidt ud af klubben'.
Nu skriver du jo selv "kundeklub" og dermed en lukket klub kun for medlemmer. Jeg vil da umiddelbart mene at det er ok at forvente at medlemmer af en klub også er modtager af nyhedsmail. Hvorfor ellers være med i klubben?
Står det nogen steder i den danske lovgivning at det ikke er tilladt?
Det er lidt det, jeg spørger om.
Min revisor gjorde mig opmærksom på, at jeg ikke kunne betinge en rabat, at vedkommende gjorde noget for mig (som jeg sidestiller med hvad en tilmelding til et nyhedsbrev vil være).
Min revisor gjorde mig opmærksom på, at jeg ikke kunne betinge en rabat, at vedkommende gjorde noget for mig (som jeg sidestiller med hvad en tilmelding til et nyhedsbrev vil være)
tvivler. Det er klart du ikke kan reparere en persons bil for 10.000 og give 5000 i rabat hvis bilens ejer maler dit udhus og på den måde stille krav om modydelser for reduktion af pris, men det er ikke rigtigt sammenligneligt her synes jeg
I tilfældet bil/udhus må man bare fakturere hver især og så ender det med 5000 kr som betaling fra bilejeren (med moms osv)
Jeg kan ikke se tilmelding til nyhedsbrev i det - men spørg dog din revisor hvad han konkret mener?
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min revisor gjorde mig opmærksom på, at jeg ikke kunne betinge en rabat, at vedkommende gjorde noget for mig (som jeg sidestiller med hvad en tilmelding til et nyhedsbrev vil være)
tvivler. Det er klart du ikke kan reparere en persons bil for 10.000 og give 5000 i rabat hvis bilens ejer maler dit udhus og på den måde stille krav om modydelser for reduktion af pris, men det er ikke rigtigt sammenligneligt her synes jeg
I tilfældet bil/udhus må man bare fakturere hver især og så ender det med 5000 kr som betaling fra bilejeren (med moms osv)
Jeg kan ikke se tilmelding til nyhedsbrev i det - men spørg dog din revisor hvad han konkret mener?
vh John Hannover
Min revisor har kun sagt det hele generelt. Det med nyhedsbrevet er noget, jeg selv har tænkt over.
I mit eget tilfælde giver jeg en rabat, hvis kunden efterfølgende deler hans/hendes oplevelse af handlen på sin Facebook eller Instagramprofil.