Hej venner, Vi har aftalt en timepris på 400 kr. hvoraf alt er inkluderet. Skal jeg regne baglæns, for at finde frem til hendes 'rigtige' timepris, når feriepenge og pension ikke er medregnet? Eller hvad er lige smartest? Og hvordan gør jeg lige? :) Det skal ej heller udelukkes, at hun skal lave mere arbejde for os senere hen, men fastansat bliver hun nok ikke, da det mere vil være opgavespecifik. De bedste hilsner, |
OM det er lønmodtagerjob eller selvstændig virksomhed afhænger ganske af jobbets karakter. HVIS skat skulle mene det er alm lønmodtagerjob, så vil du kunne hænge på en manglende skattebetaling men se lidt om forskellen http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html
Er det så selvstændigt og der faktureres MED moms fra CVR så skal du ikke tænke i feriepenge eller andet. Er det fra CVR uden moms så skal du indberette det som honorar til skat og samme hvis det er fra CPR
Er det lønmodtager job i virkeligheden, så skal du tænke i feriepenge og indberette som løn - man kan sagtens være ansat i flere virksomheder samtidigt
vh John Hannover