Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhosting (anvendelig oversigt søges)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skiftede for noget tid siden udbyder til at hoste mine 9 små, danske, statiske hjemmesider (blev i sin tid overført til UnoEuro fra Meebox, som jeg i øvrigt var utrolig glad for).

Generelt synes jeg, at man får utrolig meget for pengene hos danske og webhostingudbydere.

Anyway, det var utrolig besværligt med alt der skulle flyttes over til den nye udbyder - så det er brændærgerligt, at jeg nu tror, at jeg kan blive nødt til at skifte igen.

Jeg havde dog ikke gjort mit hjemmearbejde godt nok med undersøge den nye udbyders produkter og support, så det hele falder tilbage på mig selv.

Jeg ser, at når jeg finder mine hjemmesider på whois.sc (dem hos den nye webudbyder) - så ligger hjemmesiderne reelt set på servere i Frankrig (IP lokation i Frankrig).

Det bryder jeg mig ikke om når siderne er målrettet et dansk publikum. Derudover synes jeg også der sker mærkelige fejl på deres servere og at de supportsvar jeg modtager er mangelfulde. Pt. har jeg ingen ftp-adgang.

Ville egentlig gerne have brugt UnoEuro til alle mine hjemmesider, men synes simpelthen det er for fjollet at betale så vidt jeg forstår det, 1€ pr. måned pr. e-mailadresse tilknyttet domænerne (har omkring 20 e-mailadresser i brug på domænerne så det vil koste €240 om året for bare e-mail) - så dem bruger jeg desværre kun til ganske få sider, hvor jeg gerne vil have lynhurtige servere (det lader de til at være hos UnoEuro i særdeleshed - kan tydeligt mærke det går hurtigt på en beregningsside).

Findes der en oversigt eller en sider hvor man kan se samtlige danske webhostingudbydere med en oversigt over hvad ekstraprisen er for e-mailadresser og hvor siderne reelt set ligger henne (serverne) geografisk?

/anders

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 21:13

Sådan set latency mæssigt vil du ikke have nogen problemer med at en side er i et andet land end danmark - så længe du bare holder dig indenfor EU generelt er det helt fint.

Vær opmærksom på at infrastruktur og netværk i danmark koster betydeligt mere end det gør i en række lande rundt omkring danmark så som tyskland, england, holland, frankrig og lign. - dette gør at du oftest for samme pris faktisk kan få betydeligt flere ressourcer og et betydeligt større netværk som kan modstå enorme DDoS angreb (det kan nemt påvirke dig, selvom du ikke er ddos-magnet).

Responstiden fra f.eks, Frankrig til aalborg og københavn er godt 20-25 millisekunder, faktisk samme tid som du kan have mellem en række netværk internt i danmark, så teknisk set behøves din latency egentligt ikke være meget højere for dine kunder ved at have tingene i udlandet sammenlignet med internt i danmark.

Den ekstra mængde ressourcer du oftest kan få for samme pris kan også resultere i at din hastighed på din side generelt set vil være bedre (langt mere end de få millisekunders forskel du vil opleve).

Helt fint du vil have servere i danmark, men bare vær opmærksom på at du realistisk set ikke gavner af det hastighedsmæssigt for dig selv eller dine besøgende :-)

Tager vi amino.dk som et eksempel - er der fra interxion ballerup 18 millisekunder til Amino - 25 til Frankrig - så en lille forskel på 7 millisekunder.

Af udbydere i danmark - så er der ikke ved at være mange tilbage - Zitcom har opkøbt de fleste Big Smile

Det er minimalt hvad du vil finde af "danske" udbydere som faktisk har servere i danmark - hvis de ikke er hos enten Netgroup eller er en del af Zitcom

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 08:54

Jeg tror du misforstår priserne hos UnoEuro. For 1€ pr måned får du et webhotel med ubegrænsede emailadresser.

Jeg hoster de fleste af mine sites der, dog hoster jeg emails eksternt uafhængigt af web (og på Exchange)

Fra København
Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:40

Jeg ser, at når jeg finder mine hjemmesider på whois.sc (dem hos den nye webudbyder) - så ligger hjemmesiderne reelt set på servere i Frankrig (IP lokation i Frankrig).

Det bryder jeg mig ikke om når siderne er målrettet et dansk publikum. Derudover synes jeg også der sker mærkelige fejl på deres servere og at de supportsvar jeg modtager er mangelfulde. Pt. har jeg ingen ftp-adgang.

Har selv oplevet en lignende problem, har ikke over 20 e-mailadresser Confused

prøv at research mementia.com

jeg fik mere for pengene og deres server er i Tyskland

Best of luck!! 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)