Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorering som løn - plus og minus?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er blevet tilbudt et job, hvor det er deltid og derfor vælger firmaet at aflønne med honorering. Derfor skal jeg momsregistreres. 

Jeg har aldrig prøvet dette før og vil lige spørge om der er nogle plusser og minusser ved dette, som I kender til?

God weekend :D

Fra Århus v
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangs punkt kun minus til dig oh plus til arbejdsgiver.

Hvad med ferie, og pension ??

Firmatet spare en masse omkostninger ved at gøre det på den måde.

Og er rimelig sikker på de ikke bare må vælge at aflønne på den måde, men det kommer der nok svar fra andre på

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Man vælger ikke selv - selv om mange arbejdsgivere gør det, om man er selvstændig eller ansat. Det er en klar uskik at arbejdsgivere kræver man skal momsregistreres med mindre man rent faktisk ER helt selvstændig

Bagdele for dig er naturligvis - hvis du gør det i selskabsform at du kan få skat over 100% da skat kan se det som personlig hævning - men driver du det i personlig virksomhed, så har arbejdsgiveren risikoen blot, i det fald du ikke betaler din skat

Dertil - Normalt meget ringe opsigelsesvarsel - står selv for ferie og sygdom og forsikring af dig selv oftest 

her om hvorfor det ikke er aftalen der bestemmer, men de faktiske forhold http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

vh John Hannover

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

For at supplere Mads's punkter, så er du heller ikke sikret hos Lønmodtagernes Garantifond, hvis "arbejdsgiver" går konkurs.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)