Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for Hjemmekontor

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har brug for lidt hjælp til bogføring ang. mit situation of hvad jeg kan trække fra, eller fradrage. Jeg er selvstændigt og arbejder hjemmefra, dvs. mit enkeltmandsvirksomhed er registreret på mit hjemme addresse, som faktist er ejet af mine forældre. Der har jeg et kontor som jeg bruger til at arbejde fra hver dag. Samtidig, bruger jeg internet, varme og lys som er registreret under mine forældres navne. Jeg bruger engang i mellem deres bil til at møde kunder, osv. også og betaler så benzin. 

Ved i hvad reglerne er for at kunne fradrage internet, lys, varme, bil, benzin, osv. når faktura og bilen ikke er i mit navn? 

Tak og VH

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingenting at trække fra. Det var den hurtige...

Hvis dit kontor kun bruges af dig og du rent faktisk giver husleje, så kan du selvfølgelig trække noget fra.
Kørsel i dine forældres bil skal dokumenteres 100% med hensyn til km. men det er højst usandsynligt at Skat æder den. Du låner jo sikkert bare bilen af dine forældre.

Lad være med at spilde din tid på at finde små-ting der måske og måske ikke kan trækkes fra. Det er meget små penge vi taler om her, og alt skal dokumenteres.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sgu noget værre vrøvl, Lars.

Vedr. Kørsel i dine forældres bil, så kan du sagtens trække det fra. Enten med en fast sats pr. Kørt kilometer, 1,99kr (mener jeg den er i år, ikke hæng mig op på det), eller med de faktiske omkostninger (brændstof, betaling til dine forældre mv.).
Det er vigtigt, du fører en udførlig kørelogbog ved ovenstående.

Vedr. Fradrag for hjemmekontor, så bliver det sværere og sværere at få medhold i. Betaler du dine forældre for leje af rummet med hjemmekontor, så kan du selvfølgelig trække det fra. Det samme med internet osv.
Betaler du ikke dine forældre noget, så nej.
Betaler du dine forældre for at bo der, samlet for soveværelse og hjemmekontor mv., så afhænger det af, hvordan hjemmekontoret er beliggende i boligen. Men den er som sagt øv at få medhold i.

Til gengæld kan du med fordel trække indretningen af dit hjemmekontor fra. Kontorstol, skrivebord, lampe, osv.

God vind!

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Bilen når du er del af samme husstand = bor hjemme sammen med dine forældre (ikke hvis du bor for dig selv i en lejlighed de betaler men hvis du har fællesøkonomi med dem) kan du føre kørebog for og få fradrag for statens takst - men KUN hvis i bor sammen i fælles økonomihttps://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html har også taksterne. Dermed har du alt i et for bilen - ikke fradrag for andet med bilen

Bor I ikke sammen med fuld fællesøkonomi, så kan du føre kørebog - dine forældre fylde bilen op for deres regning inden du tager den - du har kørebog der viser km, og du fylder op ved slut (helt som med lejebil) og så kan du betale benzinen (uden moms fradrag ved hvidpladebil) som udgift (fradrag. Ikke andre fradrag i så fald.

Internet - fradrag når du driver virksomhed fra stedet og har behovet for internet

Kontoret, lys og varme. Igen - er det en lejelejlighed og har du et kontor som ALENE er indrettet til firmaet - ingen som helst private ting i rummet og gerne egen indgang (ikke være gennemgangs rum til toilet, køkken altan osv ret gerne) så kan du trække fra i forhold til % af areal men det er et punkt skat er ganske skrappe med ved en hver kontrol for personlig virksomhed i hjemmet.

Lys og varme vil jeg sige helt samme - kun hvis rummet er special indrettet som nævnt - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:
Det er sgu noget værre vrøvl, Lars.

Vedr. Kørsel i dine forældres bil, så kan du sagtens trække det fra. Enten med en fast sats pr. Kørt kilometer, 1,99kr (mener jeg den er i år, ikke hæng mig op på det), eller med de faktiske omkostninger (brændstof, betaling til dine forældre mv.).

3,55 i hovedet MEN det er jo ikke nok det er forældres bil, det skal være at man bor sammen og har fuldt økonomisk fællesskab også om bilen (går fint hvis søn bor hjemme) Duer ikke hvis han bor i en anden lejlighed (som forældrene betaler) og så kører i deres bil, uden de har fælles økonomi

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John . Har du fået min pm?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Det er ikke helt rigtigt. Der er en mellemtakst, når det er lån af bil fra familie i lige linie. Kan finde den når jeg rammer kontoret på mandag :)

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:

Hej John,

Det er ikke helt rigtigt. Der er en mellemtakst, når det er lån af bil fra familie i lige linie. Kan finde den når jeg rammer kontoret på mandag :)

ikke enig - men find den og jeg bøjer mig.

Det er jeg dog ret sikker på ikke sker. Der er fuldt krav om fællesøkonomi - og det andet ville slet heller ikke juridisk give mening

Glem nu ikke at linke til den lov please

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)