Jeg har oplevet en yders faldende effektivitet ved annoncering omkring forskellige events på facebook. Det har tidligere gået rigtig godt, med 0,60-0,80 kr. pr begivenhedssvar for mine events, men nu er jeg nogle gange helt oppe og betale 5-6 kr. pr. svar. med lignende kampagner til den samme målgruppe. |
Hey!
Der kan være rigtig mange årsager til at du oplever den pludselige stigning i priser på din Facebook Annoncering.
Det første jeg vil anbefale dig at gøre er at finde ud af hvor problemet ligger.
Prøv at sammenlign dine resultater fra den nye kampagne med de tidligere.
Kig på:
- CTR%
- CPM
Herfra kan du forholdsvist nemt konkludere om det er din annonce der måske skal splittestes noget mere, hvis din CTR er lav. Hvis det er CPM'en der er markant højere, så kan det være at konkurrencen om at annoncere til din målgruppe er steget siden sidst.
Hvis du gerne vil have hjælp med din annoncering, så må du endelig skrive en besked. Vi har også skrevet en guide med nogle tips, den finder du her: KLIK HER