Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på fakturaen??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi laver en faktura til den anden danske virksomhed. Selvfølgelig lavede vi faktura med moms. Men varerne skal de hente fra ikke-EU land. De sagde, at de skulle betale moms for den forsendelse, så vi skulle lave en faktura uden moms. Hvis ikke, så skal de betale moms 2 gange. 

Er det rigtigt, hvad de sagde? 

Er der nogen, som har noget ide om den her? Mange tak...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal ikke betale moms af varer fra uden for EU hvis de selv er momsregistrerede - men told. Hvis de ikke er momsregistrerede kan de ikke undgå det og så må du tage varen hjem til dig og sende videre. Du må ikke fakturere din danske kunde noget som helst uden moms

Det er derfor bla.a at dropshipping generelt ikke fungerer fra uden for EU http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar. De er også moms registreret. 

De skrev til mig: 

"Det er ikke tilladt for et dansk firma at afregne moms til et andet dansk firma når det vedr. gods der skal indfortoldes."

Kan ikke finde den regel...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du må ikke fakturere din danske kunde noget som helst uden moms

Problemet er vel her at Tng ikke kan fakturere med moms. Der er ikke sket levering i Danmark men i et 3. land (med de udfordringer der så ligger i det for Tng). Teknisk set har Tng købt nogle varer i 3. land og sælger disse fra 3. land. Hvad det så reelt betyder er så afhængig af lovgivningen i det pågældende land. En ting er sikkert. Der kan ikke lægges dansk moms fra Tng.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Problemet er vel her at Tng ikke kan fakturere med moms. Der er ikke sket levering i Danmark men i et 3. land

Som jeg umiddelbart forstår det så sælger Tng til en dansk virksomhed, det lyder jo ikke til at Tgn forstår selve udførslen ud af EU. Ergo må der jo også skulle pålægges Dansk moms.

Tgn

Hvad adresse står der på den faktura du har lavet til firmaet, er den i Danmark?

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Ja. Det er vores adresse i DK, som står på fakturaen

Vi købte den fra ikke EU-land, og solgte den videre til DK-virksomhed.  

Vi sendte vores faktura med moms til dem. De skal tage ansvar for hente det og fortoldning...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Du må ikke fakturere din danske kunde noget som helst uden moms

Problemet er vel her at Tng ikke kan fakturere med moms. Der er ikke sket levering i Danmark men i et 3. land (med de udfordringer der så ligger i det for Tng). Teknisk set har Tng købt nogle varer i 3. land og sælger disse fra 3. land. Hvad det så reelt betyder er så afhængig af lovgivningen i det pågældende land. En ting er sikkert. Der kan ikke lægges dansk moms fra Tng.

Jeg forstår det som at han har købt det i f.eks. Kina men solgt til en dansk kunde og forsendelsen bare sker fra Kina til den danske kunde direkte og da denne ikke er momsreg så vil den private kunde når varen kommer til ham gennem told, skulle fortolde og betale moms da han står som modtager

Det kan godt være det ikke er sådan, men hvis trådstarter har solgt til den danske kunde og faktureret så kan han vel ikke gøre det uden moms eller misser jeg noget og i og med den sendes fra Kina så skal Tng fakturere varen uden moms til den danske kunde og overlade momsen til opkrævning ved ankomst til Danmark og til hans kunde direkte? 
Der er jo ikke en faktura fra "Kina" overhovedet formoder jeg - så fortoldning og moms må vel skulle ske på basis af den faktura fra TNG til kunden - ellers kender told/moms jo ikke prisen?

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Han kan jo godt fakturere et danske firma uden moms så længe varen befinder sig i et 3. land, så vil firmaet selv skulle forestå indfortoldningen i DK.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Tak alle for hjælpen. Jeg har også ringet til SKAT. De sagde, jeg skal lave en faktura uden moms, som I sagde. 

Det beløb som er uden moms skal jeg angive under Rubik C i momsangivelse. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det kan godt være det ikke er sådan, men hvis trådstarter har solgt til den danske kunde og faktureret så kan han vel ikke gøre det uden moms eller misser jeg noget og i og med den sendes fra Kina så skal Tng fakturere varen uden moms til den danske kunde og overlade momsen til opkrævning ved ankomst til Danmark og til hans kunde direkte? 

John, Varen er reelt leveret i Kina og det er Tng's kundes eget ansvar at transportere varen til Danmark. Leveringen er dermed sket i Kina og dermed kan der ikke blive tale om dansk moms. Det er først når TNG's kunde tager varen ind i Danmark at det bliver lagt moms på.

Det er derfor vigtigt at når man indgår aftaler om levering i udlandet er super opmærksom på at man ikke pludselig bliver momspligtig i et andet land. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)