Man må kun overføre kontante beløb til virksomheden via mellemregningskontoen, og mellemregningskontoen skal være lig nul ved påbegyndelse af virksomhedsordningen.
Jeg ønsker at holde indskudskontoen så lille som mulig, fordi den ligger sidst i hæverækkefølgen. Hvis jeg fra årets begyndelse starter med nul aktiver, nul passiver og en tom fysisk bankkonto, som skal bruges til virksomheden, hvornår må jeg så tidligst overføre kontante beløb til den fysiske bankkonto og bogføre det over mellemregningskontoen?
Må jeg f.eks. allerede overføre et kontant beløb og bruge mellemregningskontoen fra årets dag nummer 2, eller vil det blive betragtet som omgåelse og overførslen sat lig med et indskud?
Må jeg f.eks. allerede overføre et kontant beløb og bruge mellemregningskontoen fra årets dag nummer 2, eller vil det blive betragtet som omgåelse og overførslen sat lig med et indskud?
På forhånd tak.
Du må bruge mellemregningskontoen med det samme! Det vigtigste er rækkefølgen på posteringerne/bevægelserne, så for en sikkerheds skyld er det nok en god idé at vente til dag 2.
Det du beskriver er ikke en omgåelse, men netop en af formålene med mellemregningskontoen.
På forhånd tak.
Du må bruge mellemregningskontoen med det samme! Det vigtigste er rækkefølgen på posteringerne/bevægelserne, så for en sikkerheds skyld er det nok en god idé at vente til dag 2.
Det du beskriver er ikke en omgåelse, men netop en af formålene med mellemregningskontoen.
Tusind tak for svar.
Kontoen, der skal bruges til virksomheden, starter som sagt i nul. På den konto, der overføres fra, står godt 1 mio. USD.
Jeg tænker, at jeg vil vente et par dage, og derefter overføre 200.000 USD. Og så overføre 300.000 USD efter en måned. Den resterende kapital er der ikke brug for.
Jeg skal selvfølgelig nok tjekke op med en revisor. Men som jeg forstår dit svar, burde det være ok, så længe rækkefølgen er rigtig.