Hejsa, hvis en medarbejder har lagt ud for kontorartikler og skal have pengene refunderet, hvordan bogfør jeg dette, hvis jeg vil udbetale ham udlægget over lønsedlen ? Foreløbig bogføring af lønsedlen: EKS. Gager a indkomst debit 39910 ATP bidrag debit 270 Skyldig A skat kredit 11.556 Skyldig AM bidrag kredit 3193 Skyldig ATP kredit 270 Bank kredit 25161 Men hvordan bogfør jeg hvis medarbejderen har lagt 500 kr. ud for kontorarikler Debitere jeg kontorartikler i Driften og kreditere banken ??? og laver en note om hvad han har lagt ud for mv. med henvisning til kvittering ??? |
via lønsedder er forskelligt fra system til system men jeg ville bare:
Debitere kontorartiker og kreditere en konto i kortfristet gæld "medarbejder udlæg" og så når du overfører fra bank til medarbejder lave eget bilag med debet "medarbejder udlæg" kredit bank
vh John Hannover