Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer privat forbrug

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino! I har været så gode at hjælpe før, så forsøger igen! Er en nyopstartet virksomhed, og i har før været behjælpelige, så håber i er det igen. 1) jeg har købt nogen vare inden for EU som jeg nok ikke får solgt. Hvad gør jeg hvis de ikke bliver solgt, og jeg en dag drejer nøglen? Kan skat se hvilke varer jeg har købt gennem mit Cvr nummer? Eller indberetter virksomhederne det? 2) jeg er blevet forhandler af et fedt mærke. Må jeg købe varerne gennem mit Cvr til indkøbspris og benytte dem selv? Må jeg ligeledes købe til min mor?.. hvis ja, skal jeg så både betale salgsmoms og købsmoms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat går jo ud fra dit regnskab og dine egne oplysninger - og med korrekt regnskab vil du jo have bogført købene for at få fradrag for dem og hvis ikke de er solgt, ja så skal de jo i regnskabet fremgå som lagerværdi  - da der jo ikke er fradrag for købet før varen er solgt.

Du har fradrag for købsmoms altid (det er ikke noget du betaler da du jo får den igen) og du må sælge til dig selv, din mor og andre, til indkøbspris PLUS salgsmoms som du så skal af med (går så helt lige op mod købsmomsen du får retur så momsfradraget dermed annulleres)
Personligt synes jeg det lyder som om du er lidt i mørke med skat og virksomhedsdrift og det kan være farligt, så du kunne jo overveje at få en bogholder på til kontrol eller i det mindste sætte dig bedre ind i skat og moms osv - f.eks via http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.
Tak for din tid.
ja jeg er meget grøn på disse områder, men havner HELDIGVIS ikke i en gråzone hos skat.

Jeg har en revisor( familiemedlem) som laver mit regnskab hver måned. Jeg laver regninger m.m.
Han er dog ikke den bedste til at forklare ting, derfor prøver jeg selv at forstå tingene. 

Tak for din tid, nu blev jeg det klogere :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)