Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer på købsfakturaer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste i en tråd her på sitet for nogle uger siden, at når man som selvstændig (enkeltmandsvirksomhed) købte eller abonnerede på noget, kunne Skat forlange, at  CVR nummeret fremgik af fakturaen for at der kunne opnås fradrag

Men hvis man har en virksomhed, der ikke er momspligtig, og derfor ikke har et CVR nummer, går jeg ud fra, at mit navn er tilstrækkeligt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:00

Jeg tror du må forklare hvad du mener med at have virksomhed uden CVR nr. Selv ikke momspligtige har det jo ofte - enten som lønsumsvirksomhed (financielle, tandlæger, taxi osv) eller fordi der er små og PMV uden moms

Er det som privat person så har du naturligvis ikke CVR men ellers har du vel normalt

Og købsfakturaer - er det nogen du får fra sælger, for så skal sælgers CVR som udgangspunkt med men jo ikke dit som købers, der skal bare navn og adresse osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 14
Skrevet kl. 19:32

Arne G.:

Hvis du har en enkeltmandsvirksomhed, vil du også have et CVR-nummer. Typeangivelsen er vigtig, så hvis det ikke var det du mente, brug da i stedet den korrekte betegnelse. Hvis du er i tvivl om hvad type virksomhed du har, så kig her: https://startvaekst.virk.dk/opstart/vaelg-virksomhedsform 

Hej Arne, 

Tak for dit svar. Jeg har fulgt dit link. Der står følgende under enkeltmandsvirksomhed:

"En enkeltmandsvirksomhed skal registreres hvis den har pligter i form af moms, lønsumsafgift, ansatte og/eller import/eksport."

Jeg har ikke pligter i form af moms, lønsumsafgift, ansatte eller import/eksport. I givet fald skal jeg vel heller ikke have et CVR nummer?

Tilmeldt 9. Jan 14
Skrevet kl. 19:36

Cookie - John Hannover:

Jeg tror du må forklare hvad du mener med at have virksomhed uden CVR nr. Selv ikke momspligtige har det jo ofte - enten som lønsumsvirksomhed (financielle, tandlæger, taxi osv) eller fordi der er små og PMV uden moms

Er det som privat person så har du naturligvis ikke CVR men ellers har du vel normalt

Og købsfakturaer - er det nogen du får fra sælger, for så skal sælgers CVR som udgangspunkt med men jo ikke dit som købers, der skal bare navn og adresse osv

vh John H

Tak for dit svar. 

Virksomhedens aktivitet er næringshandel med værdipapirer. 

Det er købsfakturaer - noget jeg får fra sælger, jeg refererer til, og jeg kan jo godt se nu, at det må være ok, at sælger ikke skriver mit CVR nummer på. Jeg tror, det var i relation til mobilabonnementer, diskussionen kørte. Altså at det var godt, hvis CVR nummeret fremgik af abonnementsfakturaerne. Men jeg tænker ikke, det kan være et krav, hvis et CVR nummer ikke er et krav. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Maverick26:
Men jeg tænker ikke, det kan være et krav, hvis et CVR nummer ikke er et krav. 

Nej. Det er i forhold til moms det er relevant. Er du ikke momsregistreret  har det ingen betydning for dig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)