Hej Nicolai.
Der mangler konkretisering. Men lad mig forsøge.
Jeg er sådan set enig med de to andre: Find et bureau.
Men lad mig give dig et par gode råd.
Det hele ligger i din online marketing-strategi. Og her skal I tænke jer om. Klikpriser kan være et pokkers fint mål. Men hav hele tiden in mente, hvor folk klikker hen. Hvis folk klikker ind på et website, som ikke sælger - jamen; så er alle de flotte clicks (næsten) ubrugelige.
Et simpelt regnestykke:
- Hvis du har en klikpris til 1 krone, og du har en konverteringsrate på 1, så skal du bruge 100 kroner pr. ordre.
- Har du derimod en klikpris på 5, men en konverteringsrate på 10, skal du bruge kun bruge 50 kroner pr. ordre.
Altså et regnestykke, der viser, hvordan en lav klikpris ikke nødvendigvis er lig billig markedsføring. Dette eksempel er i den simple og simplificerede ende - dog er det blot vigtigt at være opmærksom på: især når I er helt nye i markedet.
Så her skal I altså starte. Sørg for at jeres webshop konverterer. Sørg for, at check-out-flowet virker osv. osv.... Det er super dumt at købe clicks, der går tabt. Byg fundamentet, før I bygger paladset. Sørg for at jeres produkttekster passer til målgruppen, og at de sælger. Sørg for at have noget data, hvordan brugerne bevæger sig rundt på websitet (customer journey). Og alt dette skal I altså få fra uafhængige brugere - ja, bevares: Jeres mødre er sikkert søde og rare, men de er temmelige afhængige, hvorfor deres adfærd ikke er til at analysere på sammenlignet med "rigtige" brugere, der kommer for at købe.
Nu kommer strategien.
Og her er det vigtigt med gode analyser. Kan I få clicks fra Google Adwords til så fornuftige priser, at I kan opretholde en god fortjeneste? Kan I få ramt jeres målgruppe med cold annoncering på Facebook?
En kort analyse fortæller mig således:
- "Køkkenudstyr" har omtrent 1.300 månedlige søgninger - ca. 40 dagligt.
- Skal I købe clicks gennem Google Adwords, kan I med skarpe kampagner få dem til 3,- pr. klik.
- Middel sværhedsgrad mht. SEO, hvorfor det ikke er et sted, I kan forvente at hente kunder fra dag ét af.
Jeg vil anbefale jer at køre en retargeting-kampagne på Facebook. Fordi her annoncerer I mod en målgruppe, som I allerede har købt gennem Google Adwords. Og en kunde skal typisk se jer et par gange, før der foretages et køb. Personligt har vi mange webshops, som har en konverteringsrate på 0,5 gennem Google Adwords, men som har en konverteringsrate på 5%, når det gælder retargeting på Facebook. Bemærkelsesværdigt.
**Dette er råd, som selvfølgelig afhænger af flere ting. Men for mig at se er det gode tommelfingerregler**
Held og lykke med det hele.
Og vent, nåh ja: Jeg er også til at træffe på 26 71 00 78 eller på mail: kasperfriis@friisonline.dk. Så sidder jeg klar til at hjælpe jer med jeres annoncering.