Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En mentorplatform?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der ude, 

Hvad er jeres tanker om en dedikeret mentorportal hvor du inden for flere 
kategorier f.eks. iværksætteri, livstil, kunst mv. kan finde en personlig mentor

Via platformen kan du blive mentor og opsætte et mentorprogram som kan tilpasses din kommende mentees behov. 

Eksistensberettigelsen udspringer lidt af problematikken om at der er rigtig mange personer som 
savner personlig rådgivning her og nu. Men også at det vil gå langt hurtigere at dygtiggøre sig netop fordi at man er mere dedikeret til at forbedre sig når man har en mentor.
Det skulle være muligt at kunne ringe til sin mentor, aftale dage hvor man skyper, mødes fysisk eller skrives sammen på platformen. 

Man kunne forestille sig at studerende kunne bruge det til at tjene ekstra penge i fritiden, men også andre individer på tværs af brancher. 

Jeg personligt har manglet dette koncept i forbindelse med alle mine aktiviteter; Både som iværksætter, producer, kunstmaler osv. 

Spørgsmålet er blot om hvor vidt det kan skaleres op således at det bliver normalt for mange mennesker at kunne blive mentor 
eller mentee. 

Hvad tænker I? (: 

Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 20
Fra  Intrace Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Bestemt en fed ide. Har allerede hørt den flere gange og konceptet giver også rigtig god mening. Nu har jeg ikke lige tjekket markedet ordentligt igennem, men ved der allerede er mentorordninger i universiteter og akademier, så der er ihvertfald allerede nu flere løsninger til studerende.

Har også hørt der er mentorordninger til elever i folkeskolen, der så kan hjælpe en igennem med lektierne derfra, som vidst også har fået rimelig stor succes.

Personligt har jeg ikke fundet stedet med stort nok valg i mentorordninger, til at kunne hjælpe mange af mine problemstillinger. Så udvalget af mentor er bestemt en af de ting jeg vil vægte meget, hvis du går videre med ideen.

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Det er en spændende tanke og ide måske noget ala www.gomentor.dk/ stiftet tidligere af Jesper Buch

Faktisk vil jeg sige at man kunne kopiere konceptet og så tilpasse det til iværksættere med mentor fra forskellige brancher

Måske en månedlig abonnement og en alternativ til de tilbud der findes i dag

Lad os arbejdere videre på det

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rytter, mange tak for dit svar. 
Det har du ret i. MentorDanmark har gjort det rigtig godt i forbindelse med mentorordninger for børn/lektiehjælp i skolen. 

Vi arbejder videre på at få skabt en løsning til iværksættere og nok også andre brancher.

Fra København
Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ET, takker for dit svar. 
Ja det er en mulighed(: 

Hvad beskæftiger du dig med hvis jeg må høre? 

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:

Hej ET, takker for dit svar. 
Ja det er en mulighed(: 

Hvad beskæftiger du dig med hvis jeg må høre? 

Jeg er ikke iværksætter endnu men pusler med forskellige ideer oppe i hovedet :-)

Jeg kom bare med input og det skal lige gennemtænkes da jeg synes at det vil være en oplagt alternativ.

Et eksempel kunne være at man havde brug for markedsføring af sin virksomhed, Her kunne mentor der har erfaring med denne slags virksomheder

og markeder komme med deres input. Derudover også kontakter i deres netværk osv.

Det er noget man selvfølgeligt skal betale for at får adgang til. 

Dvs hurtig og kvalificeret adgang til sparring osv. 

Om man er nybegynder eller erfaren iværksætter så skal der være plads til alle. 

Men konceptet skal formes så det tiltrækker rigtige mennesker og som kan erstatte de iværksætter tilbud der findes i dag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)