Jeg har en webshop som sælger specialvarer til privatkunder, men har tænkt mig at lukke det, da jeg arbejder på en helt anden ide. Spørgsmålet er så om jeg skal lukke firmaet eller bare ændre navn og branche?
Min største udfordring er omkring regnskabet. Kan det bare køres videre eller skal jeg afslutte det på en eller anden måde?
Jeg ved at hvis jeg lukker mit nuværende firma og opretter et nyt, så vil der være udgifter til oprettelse og bank igen.
hvorfor vil du lukke og åbne? Er det et selskab du driver? Hvis det er personlig virksomhed kan du slet ikke andet end ændre, da du får helt samme CVR igen hvis du lukker og åbner og regnskabt kører bare videre. Du skal i så fald jo bare ændre branche og køre videre, men det samme kan du jo også i selskabsform, hvor du dog godt KAN få andet CVR men hvorfor?
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er et IVS-selskab med to ejere og det nye firma kommer til at få 1 ekstra medejer. Vi har et mindre lager i firmaet og har skudt vores egne penge i dette.
Så ved ikke om det bliver for besværligt at tilføje en ekstra ejer, skifte navn og branche. Plus adskille regnskabet, hvis det overhovedet kan lade sig gøre.
I et IVS kan du jo stifte nyt og så nyt regnskab. Det er ikke som sådan svært at tilføre ny ejer, han køber jo så blot nogen af jeres anparter og regnskabet forsætter men I kan jo skille det per en dato så I kan se hvad der var resultat inden x/x 2017 og efter