Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger information om Triple Axis Accelerometer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle 

Jeg går og pushler med en ide, om at udvikle et lille tyndt, blødt og fleksibelt bælte, som ved hjælp af sensorer, chips og antenner, både kan fornemme hvordan man sidder, hænger og hvordan man i øvrigt bevæger sig i løbet af dagen.  

Derfor søger jeg alt den information jeg kan få omkring 'gyroskop accelerometer' - Triple Axis Accelerometer, og evt. en samarbejdspartner som kan hjælpe mig med projektet. 

Tak på forhånd. 

- Mvh . August 

Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej August,

Jeg har brugt en triple-axis accelerometer og magnetometer i min Qubeks "elektroniske puslespil":

http://www.elkodan.dk/qubeks/index.php/qubeks

Komponenten hedder LSM303 fra ST Microelectronics og er utrolig populær da den findes i flere forskellige udviklings boards, blandt andet fra AdaFruit.

Årsagen at jeg brugte en kombination af accelerometer og magnetometer var at jeg også skulle være i stand til at genkende at Qubeks klodsen var drejet omkring den vertikale akse og hvor meget, som nemt kunne klares med en magnetometer i stedet for en ren accelerometer.

Du må gerne kontakte mig med PM eller direkte på email info@elkodan.dk - det kan godt være jeg kan hjælpe.

Mvh

Fra Præstø
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa August

kommer nok lidt sendt til ballet, men her goes.

jeg har arbejdet lidt med mbientlabs sensor i fritiden for nogle år siden, og min erfaring er at de har nogle at de mest præcise sensor jeg har kunne finde. 

deres metamotionR har et 6 axis accelerometer og gyro. 

der til kommer deres relative gode dokumentation og kode eksempler på github. 

https://mbientlab.com/product/metamotionr-dev-kit/

https://github.com/mbientlab

håber du får lavet noget der virker, men det er bestemt ikke noget let project at begynde på. taler af erfaring.

har selv en del gode ider inden for dette område. 

Mvh Mads

Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Jeg fik lavet prototypen som August omtaler for nogle måneder siden, baseret på 3-axis accelerometer chip fra ST Microelectronics som kommunikerer med MSP430 mikrokontroller fra Texas Instruments og skifter farven på lysdioderne afhængig af kropstillingen. Hardwaren var genbrug fra et andet projekt så den kunne sagtens laves meget mindre hvis ønsket. Koden var skrevet i C og derfor optimeret til hardwaren på alle mulige måder.
Så vidt jeg ved har de taget prototypen til forskellige iværksætter messer og konkurrencer og siden jeg ikke har hørt noget fra holdet bag ideen tror jeg at den fungerer stadigvæk.

Mvh, Petar

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at bygge en simpel prototype med en arduino og et billigt accelerometer fra eBay. På den måde får du nemt og billigt fingrene i noget data og kan begynde at se om du kan se nogle sammenhænge mellem bevægelser og data.

Overvej også om det eventuelt kan klares med en app på telefonen som allerede har de ting bygget ind.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)