Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny opstart og lønning/overlevelse

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. Jeg er en uddannet skiltetekniker. Min drøm er at starte mit eget. Det har det været i mange år (både med den ene og den anden ide). 

Ideen er at lave solfilm, er det bil, båd, hjem eller kontor, så kan jeg lave det. Jeg har alt hvad man skal bruge af praktiske egenskaber og værktøj.

Problematikke er den at jeg arbejder i et skiltefirma hvor man ikke må laver noget fagrelateret ved siden af, og det respekterer jeg. Samt jeg har en ejebolig, i mit tilfælde en ejerlejlighed. Regningerne skal betales og jeg har ikke den store lyst til at sende migselv tilbage til stenalderen ret økonomisk.

Så jeg har tænkt hvad kan jeg gøre for at få dette op på benene. En ting er at hoppe helt ud af branchen og starte det som bijob, men jobs som jeg har fundet ud af hænger stadig ikke på træerne og venter på en.

Er der nogle råd eller muligheder for at økonomisk sikre sig selv? Mange tænker spring ud i det for faaan, men det tør jeg ikke.

På forhånd mange tak.

Hilsen Edin.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Edin.H:
Regningerne skal betales og jeg har ikke den store lyst til at sende migselv tilbage til stenalderen ret økonomisk.

Er ked af at sige det, men hvis du har har lyst til det eller tør tage en chance, bør du ikke starte eget firma.   

Tilmeldt 6. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt hvad du mener, vil dog ikke sige det er et svar på problematikken. Jeg søger efter råd eller muligheder for at kunne opnå drømmen. 

Jeg har regnet på det og med realistiske tal er jeg kommet frem til at jeg skal kunne holde mig på 1,3 biler dagligt for at kunne få det hele til at fungere. Dette er sat efter en mikro bil, inklusiv materiale forbrug. Så 1.3 kan hurtigt falde til 0.8-1 bil dagligt, hvis man siger 1-2 af bilerne ugentligt er en stationcar. Jeg har taget udgangspunkt kun i biler, fordi på vinduer skal der gives konkret tilbud på hver enkelte opgave. 

Jeg skriver "men jeg tør ikke", det er måske forkert valg af ord. Det vil være rigtig en stupid ide at droppe mit job og kaste mig over min virksomhed, fordi jeg med sikkerhed ikke vil kunne holde mig på 1.3 biler dagligt i den første periode. Man skal ud og vise sit håndværk og skabe en kundekreds. Der er ikke meget at kaste sig ud i der, ikke andet end en tidelig konkurs

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Edin.H:
Det vil være rigtig en stupid ide at droppe mit job og kaste mig over min virksomhed,

Hvis det er din holdning, så har du efter min mening slet ikke  det drive der skal til for at drive egen virksomhed - forbliv lønmodtager da det giver dig den økonomiske tryghed du søger.

Tilmeldt 6. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du plukker de sætninger ud der bekræfter dig i din holdning, og ser ikke på hvad der bliver skrevet. Dette handler ikke om drive eller passion, det har jeg masser af. Der er en stor forskæl dumdristighed og drive. At kaste sig ud i noget  der allerede kan ende galt til den næste 1. er på ingen måder den kalkulerede risiko at tage.

Jeg vil dette så meget at jeg prøver at finde en måde at opnå det. Jeg prøver at finde ud af om der er en løsning på problemstillingen. Måske nogen med erfaring ved noget jeg ikke gør. Men med al respekt så synes jeg lige vi skal pakke den del af samtalen væk, og prøve at finde noget konstruktivt. Er også forberedt på at høre der ingen andre muligheder er, men så må jeg forholde mig til det. Jeg giver bare ikke op bare fordi jeg ikke kan se løsningen. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvis det er din holdning, så har du efter min mening slet ikke  det drive der skal til for at drive egen virksomhed
Jeg giver Edin ret, han bad ikke om en kommentar til, om han havde den rigtige holdning. Han bad om råd til at komme videre.

Edin, har du spurgt din arbejdsgiver, om du må lave noget udenom, eller er det bare en anelse? Har du klausul? Måske kan I lave en aftale? Som Ravn også siger (!), hvis du ønsker økonomisk tryghed, skal du nok finde dig et lønmodtagerjob. Du kunne så måske lave dette ved siden af. Medmindre du tager kunder med fra din nuværende arbejdsplads, skal du regne med, at der nok går lang tid, før du får en indtægt svarende til din nuværende. 

Jeg synes, at du skal prøve og så måske sige, at du satser lejligheden på det? Måske kan du finde inspiration her: https://johnhannover.blogspot.dk/2016/09/selvstndig-ja-af-jrgen-kirkegaard.html

God vind!

Tilmeldt 6. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en del af min kontrakt i den nuværende virksomhed. 

En mulighed er at finde nat arbejder der lader mig bruge nogle af dagtimerne på virksomheden. De hænger bare ikke i træerne.

Måske supplerende a-kasse? Hvis det er noget der stadig findes.

Jeg tror som sådan ikke det vil tage lang tid før det løber rundt, fordi jeg ved der er arbejde nok der ude. Man skal bare kommer der ud :) først. Man ville være naiv hvis man troede at det kom fra dag et.

Jeg tager ikke kunder med fra den virksomhed hvor jeg er da jeg synes det er umoralsk. Jeg vil heller ikke smække med dørene da det kan være en potentiel kunde.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Edin.H:
Jeg tror som sådan ikke det vil tage lang tid før det løber rundt
Så er det på med vanten og derudaf! Spørg din arbejdsgiver, om hun/han kan bruge din hjælp. Sig op inden, så hun/han ved, at du er seriøs. Måske kan I blive enige om en kortere opsigelse, hvis dét skulle hæmme dig.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at det er godt at du har overvejelser om hvorvidt du kan betale dine regninger eller ej. Jeg tror at man har større overlevelseschancer når man har gennemtænkt forskellige scenarier, og erkender at man ikke bliver profitabel fra den første måned. Det er ihvertfald i mange brancher ikke muligt. Mange virksomheder lukker fordi stifterne ikke kan få deres privatøkonomi til at hænge sammen.

Jeg synes ikke at man er mindre iværksætter bare fordi man ønsker at tage en kalkuleret risiko, og ikke bare springer ud, og håber at man når at lære at svømme, inden man rammer vandet.

Jeg har engang haft et fritidsjob ifm. at jeg opstartede en virksomhed. Jeg sad hver aften og lavede telemarketing arbejde, og solgte abonnementer. En anden gang sparede jeg op gennem en periode, så jeg havde kapital nok til at overleve i 9 måneder uden indkomst. Det tog noget tid at spare op, og i den periode brugte jeg ikke penge på ret meget sjov.

Jeg er ret (nogle vil sige meget) interesseret i biler, og tager tit til træf, på drives med andre entusiaster og lign. Og til mange træf kommer der virksomheder med en bil der enten er pakket ind i folie, har fået tonet ruder, eller hvad nu ellers firmaet laver. Det er et godt sted at møde potentielle kunder, og snakke med potentielle kunder. Til nogle træf skal man dog have accept fra arrangøren, og i nogle tilfælde koster det noget at "udstille". Men det er en god måde at finde de første kunder på, og blive kendt i miljøet.

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du kan finde dig et deltids job og så bruge den resterende tid på at starte dit firma op. Eller find nogen andre kunder når du ikke har nok at lave i skilteafdelingen. Du kan måske tilbyde havearbejde, være hundelufter, og andre serviceopgaver. Hvis du er lidt kreativ og ikke er bange for andre opgaver så tænker jeg det må være muligt at få 10-15 timer om ugen på service. Du kan jo starte med at finde nogen kunder mens du har dit nuværende job. Det er jo ikke i konflikt med dit job at lave havearbejde. Når du så synes du har nok kunder til f.eks. havearbejde eller hvad du finder på, så Kan du tage springet til dit eget skiltefirma og drosle ned på havearbejde når du får fodfæste med skiltene. Held og lykke med det uanset hvad du finder på.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)