Hej mit navn er Andreas, jeg er 16 år. Jeg skriver fordi jeg har haft en ide og jeg ville høre jer af om i syndes om denne ide. Min ide Det er et betalingsystem som ligner PayPal. Men systemet ville være bedre. Her er hvorfor. Det er 3 systemer som man kan bruge, det første system er til Private kunder. Den anden er til business og den 3 er til webshops.
(Privat-betalingsystem) er til privat personer som skal overfør lidt penge. Man kan sende op til 5000 kr over dette system. Hvis man vil sende flere penge så kan man købe et abonoment så kunne man opgrader til 10.000 osv. Eller man kan selv vælge hvor mange penge man kan sende på en på en dag. Så hvis du som privat kunde enlig gerne kun bruger 6.000 kr om dagen så kan man taste det ind og så regner den en pris ud hvad du skal betale. Så sparer du penge, fordi så bruger man ikke ekstra at købe en ekstra abonnoment som ligger på 10.000 kr. 2. Business-betalingsystem (Business-betalingsystem) er til hvis man skal overfør for mange millioner kroner. Så kunne det være sådan at man skal overfør 10.000.000 kr til et andet virksomhed. Og så kunne det entet være sådan at det bliver billigere hvis du overfør flere penge. Feks hvis du overfør 15.000.000 kr bliver det billigere i transaktiongebyr, og hvis du skulle overfør 10.000.000 kr så ville det blive dyre i transaktionen. Eller det kunne være sådan at det er fast lagt at man skal betale 1,5% af 10.000.000 kr. 3. Webshop-betalingsystem (Webshop-betalingsystem) er til webshops som sælger ting online så kan du modtage penge. Fordi kunden har oprettet et konto ved os med navn så kan dem som har webshoppen se hvad personen hedder. Man kan som kunde vælge om disse oplysninger må blive oplyst på webshoppen som du handler på. Du har selvfølglig også muligheden for at vælge om der kun skal vil oplyse dit navn eller telefonnummer eller begge ting. Det smarte er hvis du bruger vores system (Webshop-betalingsystem) så kan du se hvem og hvad de har købt igennem varenummer, det registrer vores system og de kan se dit navn og dit telefon nummer hvis du har oplyst det. Det vil sige hvis en kunde har købt en varer ved jer, og kunden vil gerne bytte sit produkt. Så går kunden bare tillbage i sin indkøbskurv og så trykke hun på købte varer og så kan hun se det produkt som hun har købt. Så er der en knap som hedder Retur. Så skal kunden udfylde en returblanket så trykke hun send. Så får webshoppen en mail at kunden gerne vil bytte sit produkt og så når returblanket og produktet som kunden har sendt er godkendt, kan webshoppen trykke på en knap som hedder overfør penge til kunden, bliver pengene overførst automatisk til kundens konto. Det er fordi systemet har registreret kundens køb på vores jeres webshop. (Kort sagt arbejder hele systemet sammen). Valuta - På alle disse betalingsystemer kan man altid overfør og købe med normale penge fra Kroner-indiske Valuta. Hvis du nu som privat bruger skal ud at handle i supermarkedet i tyskland så kan du sige hvor mange kroner der skal være i euro. Eller hvis dit barn er i på klasse rejse i Tyskland og barnet ikke har mere penge kunne forældrene eller andre private bruger sende nogle danske kroner og vælge at de skal blive sendt i tyske kroner. Eller hvis det er USA, så kan du sende kroner til dollars. Appen viser en også hvor mange dollars eller euros det kommer til at være hvis man sender så og så mange kroner. Man kan også sige at man vil sende 200 € og så regner den ud hvor mange kroner det bliver. Og så kan du bare sende dem. På den måde er det meget nemmere at regne ud hvor mange penge personen skal have. - Bitcoin er en digital valuta, som både kan bruges til at betale med, samt til opbevarelse af værdi. Bitcoin siger man er fremtiden at handle online på, så med disse betalingsystemer ville man have muligheden for at modtage og overfør bitcoins. Man kan altid vælge om man vil have at Bitcoin i normale penge. Hvad er så det gode ved det hele?
Måske skulle det være sådan at man ikke skal sende pengene til sig selv men den bare gør det automatisk hvis du handler i udlandet til den så gør det automatisk og så siger den hvor meget du skal betale i den anden valuta. Man kan også easy vælge i hvad for en valuta man vil betale i. På den måde er det meget nemmere, og så er ville det helleikke være sådan at man havde nogle euros på sit konto. Jeg er spændt på hvad du syndes om ideen. Du må også meget gerne sige hvis i har et forslag om et bedere koncept. Jeres informationer er ved mig sikker. Kontakt mig T: 71160604 M: fashiondanishstyles@gmail.com Mvh Andreas Jeg glæde mig at høre fra dig.
|
Du vil skulle via finanstilsynet og en masse regler hvis du skal oprette et system der håndterer den slags og jo kommer til at fungere bank under overførsler. Det er en meget dyr (i pris og sikkerhedssitillelse mm) og lang process
Bitcoins må der ikke bogføres i - kun alm valuta så der skal en mellem handler til som håndterer den del, det kan ikke gå direkte mellem en webshop og en kunde som udgangspunkt
Super fine tanker meget af det, men det er en meeeeget lang rejse du er inde på og du skal i alle fald have knyttet nogen over 18 ind hvis du skal forhandle med nogen om det
vh John Hannover