Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af SKAT rent praktisk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har for nyligt startet min første virksomhed, en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg har allerede skabt et ganske udemærket resultat og fører regnskab i Dinero.

Nu er jeg dog kommet i tvivl om hvordan det rent praktisk fungerer med betaling af SKAT? Moms har jeg styr på og jeg indberetter/opdatere løbende den rubrik i selvangivelsen, hvor resultatet fra virksomheden skal stå.

Men hvordan fungerer det rent praktisk? Hvornår skal jeg betale SKAT og er der et sted hvor jeg kan se en oversigt og det eller lignende?

Et tillægsspørgsmål: Hvis jeg køber en computer i virksomheden, som vil stå fast hjemme, fordi mit kontor er hjemme, den er dog kun til erhverv - Hvor meget kan jeg så trække fra af momsen?

Håber i kan hjælpe :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du forskudsregistrerer dit overskud og så vil din skat blive betalt  først ved nedsat fradrag fra anden lønindkomst og så opkræves http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-ved-personlig-indtjening.html Via forskuddet har du overblik over din skat og du kan bruge det som regneaskine

Se også http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

og overvej min bog om netop Personlig virksomhed der dækker skat og moms og en masse andet og evt introduktion til Regnskab der give en masse letlæst forståelse der og endeligt Fradrag 2017 med alle de mest brugte firmafradrag og grundregler - se dem HER I LINK   du kan se indholdsfortgnelserne i ro og mag

Computer skal du dele momsmæssigt i forhold til det du kan sandsynliggøre privat/firma brug. Skat godkende normalt bare 50/50 som det lette svar

vh John Hannover

Tilmeldt 11. Dec 15
Skrevet kl. 19:28

Tak for svaret John!

Rent praktisk bliver skatten så opkrævet seperat eller blandes det sammen med anden skat?

Altså så kan jeg kan betale den via virksomhedens konto i stedet for at trække penge ud til min private konto og så betale skatten?

Hvornår på året betaler jeg desuden skatten?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:52

Blandes sammen og betales løbende - læs de to links  og hvor du betaler skatten fra er helt ligemeget for dine hævninger til skat har ikke spor betydning for dit resultat - det er private hævninger alt sammen og påvirker ikke skat på nogen måde. Derfor læs de links omhyggelig

vh John Hannover

Tilmeldt 11. Dec 15
Skrevet kl. 20:15

Tak igen John. 

Jeg vil læse dine sider grundigt igennem :-)

Tilmeldt 11. Dec 15
Skrevet kl. 16:49

Jeg åbner lige denne gamle tråd igen :-)

Jeg har i dag modtaget et girokort fra SKAT på et beløb, der skal betales som restskat - Jeg går ud fra at dette er beregnet på baggrund af at jeg har indberettet mit overskud på min forskudsopgørelse?

Er det desuden ikke muligt, at betale restskatten online med det samme frem for via girokort?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52

I skat under skattekonto kan du se ID til betaling via netbank og betale med det samme mener jeg- men det kræver lidt mere for at sige om du kan betale via dankort, som du kan med flere ting - se under skattekonto som indlogget

vh John H

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)