Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortoldning af varer enkeltmandsvirksomhed - Glemt moms registering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

For at gøre en lang historie kort.
jeg importere tøj og har nu fået noget tilsendt fra USA.
Jeg er dog ny i det at starte virksomhed, og var faktisk ikke klar over jeg skulle være moms-registeret.
Jeg er derfor kun importregisteret.

Min pakke har siddet fast i tolden 1 uge, sikkert pga. den manglende moms.
Jeg talte med en fra told, som sagde hun lige ville sende dem en mail ( fortoldning) og sige, at jeg afventede erhvervsstyrelsen godkendte min moms-registering.

- Men hvad nu? 
Jeg skal selvfølgelig betale told+ post dk gebyr og moms. Men er denne moms- den eneste moms jeg skal betale ? ( Har kigget på toldberegner)
Eller kommer der ydeligere moms oven i? For så kan det vidst slet ikke betale sig for mig, at importere?

Endvidere?
Tror i jeg kan få  min pakke frigivet, selvom jeg først bliver momsregisteret imorgen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er faktisk ikke krav om momsregistrering. Det som der er krav om er importregistrering og ikke andet. Er du så ikke momsregistreret, og det er der mange der ikke er, også store virksomheder med lønsum, så skal bruge en ting fra uden for EU, så kommer du bare til at betale moms i sagens natur .

Eneste krav er importregistrering. Måske told mener du gerne vil momsregistreres for at ikke at skulle have momsen som udgift, men et krav er det ikke Det er to helt forskellige love. Toldlov og importregistrering og momslov om momspligt aktivitet med omsætningsgrænse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Aug 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:53

Hej John!
Det var præcis sådan jeg havde forstået det!
Men nu talte jeg med erhvervsstyrelsen som sagde jeg skulle være momsregisteret for at importere fra 3.lande.
Endvidere var told medarbejderen lettere forvirret, nok fordi jeg også var det.
Så jeg fortalte hende jeg straks ville momsregistere mig, hvilket jeg nu har gjort... 

Kan jeg afmelde det igen, når jeg har modtaget varen?For jeg vil da helst undgå at være det. Jeg er så ny i det her, og kommer til at omsætte for meget lidt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23

idaselk:

Hej John!
Det var præcis sådan jeg havde forstået det!
Men nu talte jeg med erhvervsstyrelsen som sagde jeg skulle være momsregisteret for at importere fra 3.lande.
Endvidere var told medarbejderen lettere forvirret, nok fordi jeg også var det.
Så jeg fortalte hende jeg straks ville momsregistere mig, hvilket jeg nu har gjort... 

Kan jeg afmelde det igen, når jeg har modtaget varen?For jeg vil da helst undgå at være det. Jeg er så ny i det her, og kommer til at omsætte for meget lidt. 

bed erhvervsstyrelsen om hvor lovgundlaget skulle være for det, for der er ikke et sådan lovgrundlag. Eneste der er i den sag er hvis du skal importere ydelse erhvervsmæssigt, så skal du momsregistreres da ydelse ikke passerer told og derfor kan der ikke kræves moms korrekt uden momsregistrering. 

Varer er IKKE omfattet af krav om momsregistrering, og det er iøvigt også til mig flere gange bekræftet at erhvervsstyrelsen - netop fordi der ind imellem kommer modstridende svar også fra den kant
at langt de fleste importregistrerede er momsregistrerede er en anden sag, men der er intet krav og de kan givet derfor ikke give dig lov paragraf

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)