Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af produktet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har i forbindelsen af min butik kørt ud til kunder som ligger i nær området med deres varer. I den forbindelse har jeg to gange købt mcdonalds mad med til kunden, fordi jeg ringede og sagde jeg var på vej med deres pakke og om de havde lyst til noget spise (Som en sjov ekstra service). Jeg kom til at tænke på om det mad jeg køber til dem kan trække det fra i og med at det er købt til kunden?? 

En anden ting jeg har gjort er at gå ned i fakta og købe noget slik som jeg sender med i nogle pakker, kan jeg trække det fra eller skal jeg have bevis for det??

TLDR: HVis jeg sælger slik på min hjemmeside, kan jeg gå ned og købe slikket i fakta også sende, og begefter trække det fra? :)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:21

Kongnic11:

Hej jeg har i forbindelsen af min butik kørt ud til kunder som ligger i nær området med deres varer. I den forbindelse har jeg to gange købt mcdonalds mad med til kunden, fordi jeg ringede og sagde jeg var på vej med deres pakke og om de havde lyst til noget spise (Som en sjov ekstra service). Jeg kom til at tænke på om det mad jeg køber til dem kan trække det fra i og med at det er købt til kunden?? 

En anden ting jeg har gjort er at gå ned i fakta og købe noget slik som jeg sender med i nogle pakker, kan jeg trække det fra eller skal jeg have bevis for det??

Du kan ikke trække hverken McD eller slik fra

Fakta fra i dit momsregnskab.

Det følger af momslovens § 42, stykke 1 og 5.

Betingelsen for at kan trække momsen fra; er at indkøbet anvendes til brug for virksomhedens leverancer.

Kongnic11:

TLDR: HVis jeg sælger slik på min hjemmeside, kan jeg gå ned og købe slikket i fakta også sende, og begefter trække det fra? :)

Hvis du sælger slik kan du også trække indkøbet af slik fra i momsregnskabet.

Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:38

Okay tak for svaret. Jeg havde det på fornemmelsen, men det kunne have været rart! Skidt pyt :D 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)