Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotoopgave: Hvad skal det koste?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Fra  Snackfood.dk Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en god ven, der driver en lille fotografvirksomhed. Han tager familiefotos og lignende i sit studie. Han er blevet kontaktet af en entreprenørvirksomhed, som ønsker ham tilknyttet som fast fotograf. F.eks. til at tage ud og tage før- og efterbilleder af deres projekter, som så kan benyttes i markedsføringen efterfølgende.

Virksomheden er OK, og de er meget seriøse omkring samarbejdet - men: Hvad skal det koste?

Min ven har rent ud sagt ingen erfaring med den slags opgaver. Så selv om det (formentlig) varierer meget fra aftale til aftale, kunne det være rart hvis nogen af jer, som ved noget eller har erfaring, vil byde ind med, hvor vi cirka ligger. Og hvordan kan man afregne? Pr. billedeserie? Pr. time? Eller....? 

Jeg forventer ikke en nøjagtig pris, for det er jo nok meget individuelt. Blot noget der indikerer et prisniveau, så min ven har et udgangspunkt. Lige nu aner han ikke, hvor meget eller hvor lidt han skal byde ind med i en forhandling med kunden :)

På forhånd tak.

Vh Jesper

Tilmeldt 16. Sep 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Han må jo finde ud af hvad han har brug for pr times arbejde, for at kunne leve, og så se hvor mange penge han skal fakturere for at få den ønskede timeløn, når alle regninger og lign er betalt. Hvis der laves faste aftaler, skal der regnes på nogle realistiske estimater og gættes på risikoen for at man går over tid, og den risiko skal så regnes med ind i den faste opgavepris, sammen med det fomodede timeantal, forbrug af materialer mv.

Umiddelbart lyder det som om han er relativt uerfaren når han ikke har en ide om som pris, men han kan vel sætte den lavt i en intro-periode og se hvad de siger, og så skrue op hvis de er glade for ham...

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Fra  Snackfood.dk Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det.

Det samme har jeg sagt til ham.

Jeg spørger her efter nogle tal.

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

800,- plus moms, i timen plus kørsel. Timen lønnen regnes ud fra han køre hjemmefra til han har afleveret de færdige billeder, dvs. Evt. Redigering skal indregnes i de timer han bruger på hver opgave.

http://posterstyle.dk

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Posterstyle.dk:
800,- plus moms, i timen plus kørsel. Timen lønnen regnes ud fra han køre hjemmefra til han har afleveret de færdige billeder, dvs. Evt. Redigering skal indregnes i de timer han bruger på hver opgave.

Vil du begrunde, hvorfor en glad amatør er 800 plus kørsel værd?

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Fra  Snackfood.dk Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob, jeg er mere interesseret i at høre, hvad du mener en dygtig fotograf skal tage for opgaven.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)