Hej Amino. Vi er to gutter på 16, der gerne vil lave vores eget tøjmærke. vi er helt nye til det, så det ville være dejligt hvis vi kunne få lidt hjælp og info, omkring hvad vi skal bruge for at starte det op, så hvis i kunne være interesseret i at hjælpe os, kan i kontakte mig på Linusmattias01@outlook.com Mvh Linus :) |
Hej Linus.
Et skulderklap til en begyndelse. I skal nok få succes med jeres tøjmærke.
Jeg startede selv i en alder af 16 år min første virksomhed, og jeg kender derfor til mange af de problemer, I vil møde. Derfor stiller jeg min hjælp til rådighed. Mine kontaktoplysninger kan findes her på Amino.
Apropros rådgivning: Ofte er det, man ikke vil høre, den bedste form for rådgivning. I skal ikke lade jer slå ud af dette, men jeg tillader mig at skrue "gammel-sur-mand"-bissen på og give den gas - i håb om, at det bidrager til jeres succes.
Tøjmarkedet online er proppet. Det er konklusionen. Ikke nok med, at Zalando ejer 2,6% af HELE ehandels-omsætningen, så er der også tusindevis af unge som jer, der starter for sig selv med mindre tøjmærker. Jeg er ikke en "jeg-kender-alle"-type, men jeg har alligevel en 4-5 stykker i mit netværk, der til daglig driver tøjwebshops.
Hvad er min pointe? I skal tænke jer om. Min overbevisning er, at det ikke er nok "bare" at producere noget tøj og sælge det. Selvfølgelig kan I få en god start med salg til venner og familie. Men I vil sikkert mere end blot det, ik´?
Derfor skal I tænke jer om og differentiere (adskille) jer fra de andre. Brug noget unikt i jeres design eller produktudvikling. Men (måske) vigtigst af alt: Brug noget unikt i jeres markedsføring. Det kan være "Om-os"-videoer, der giver kunderne mulighed for at følge jeres proces om at skabe et tøjbrand som 16-årig. Mulighederne er mange. Jeg vil i hvert fald - på det kraftigste - opfordrer til, at I viger markant uden om en "klassisk" webshop, der "bare" sælger tøj. Det marked er udpint.