Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms i forbindelse med renovering af udlejnings ejendom.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

"Mit tømrerfirma" har fået tilbud at købe en udlejningsejendom meget billigt, da den trænger til en kærlig hånd.
Jeg har lavet et overslag på udbetaling og renoveringen, som løber op i ca. 450.000 kr inkl. moms.

Pengene til udbetaling og renoveringen, kommer fra min tømrervirksomhed, altså allerede firmabeskattet overskud.

Mit simple spørgsmål er om jeg kan trække momsen fra på renoveringen ?

Altså forstået på den måde, om jeg skal bruge 450.000 kr eller 360.000 kr af firmaets indestående/penge på bankkontoen.

Det er nok mere avanceret end jeg regner med, men om jeg skal have 90.000 kr mere eller mindre i rede kontanter er jo en stor forskel.

Jeg tager selvfølgelig kontakt til min revisor, men vil gerne være lidt forberedt, så mit renoveringsbudget ikke er helt urealistisk.  Gir det mening ?

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er det udlejede erhverv eller beboelse?

Hvis du udlejer til erhverv kan du med fordel frivilligt momsregistrere ejendommen - så skal der moms på huslejen men tilgengæld er der fradrag for købsmoms.

Er det udlejning til private kan du ikke få momsen retur på renoveringen, da det ikke giver mening af frivilligt momsreg en sådan ejendom da du så skal lægge moms på huslejen.

Mvh Johnny

Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

Tusinde tak for dit hurtige svar.. 

Det er en beboelsesejendom, så jeg må finde de sidste 90.000 kr frem :-(

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om de 450.000 udelukkende er renovering, eller også dækker over en del af købssummen for udlejningsejendommen, men..

Der er normalt ikke moms på salg af ejendomme. Derudover synes jeg du skal kigge på ''byggemoms''. Det kan være du er omfattet af reglerne, og i så fald kræver det konkret rådgivning fra din revisor over, hvad der bedst kan betale sig. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)