Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen Internationale Aminoer - Med Salg Til Flere Lande?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Vi har med god rimelig succes her i 2017 startet op i Sverige & Norge, og er nu også på vej til at udvide vores webshop til Finland.

De positive erfaringer motiverer os til at skalere vores forretning op, og gå ind på yderligere markeder - gerne så vi om nogle år er til stede i det meste af Europa.

Men der er jo en del forskel på at sælge i DK / Skandinavien (som trods alt ligner DK en del) og så resten af europa. Der er både kulturforskelle og sprogbarrierer oma.

Det kunne derfor være rigtig rigtig inspirerende at høre om der er nogen / andre herinde der også arbejder med hele EU som marked?

Måske nogen der kan dele ud af råd og erfaringer, eller bare det at vide at det også er lykkedes for andre - altså en successhistorie - vil være en kæmpe motiverende hjælp.

Eller måske er der bare nogen af jer der kender til andre her i DK, der er gået international?

Lad mig endelig høre :o)))))

Hilsen Morten

Fra Odense
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 6
Fra  SEO-Partners Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, 

SEO-Partners.dk arbejder med finske, estiske og spanske kunder. Vi har gjort mest i oversættelse samt tekstforfatning, dog kan vi kun leverer gode resultater med "native speakers". 

Vi har gode erfaringer med, at hjælpe med internationaliseringen af hele webshops. Det kræver gode samtaler med folk, som kender til landet og ikke mindst kender til kulturen. 

Jeg vil rigtig gerne sparre med dig, hjælpe dig med konkrete spørgsmål. 

Kontakt mig endelig igennem hjemmesiden.

Med venlig hilsen 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chrisitian

Tak for din henvendelse :)

jeg er lidt i tvivl om hensigten omkring dit indlæg?? 

Jeg er ikke på udkig efter leverandører / samarbejdspartnere og derved ikke interesseret i tilbud omkring diverse opgaver i forbindelse med ekspansionen - hvis det er den indfaldsvinkel dit indlæg er ?

Mvh

Morten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sælger argan olie og plejeprodukter til Skandinavien og Tyskland, som jo er de markeder, du selv omtaler.

Derudover sælger jeg solbriller world wide, og her er det min erfaring, at jo mere du vil ind på et bestemt marked, des mere skal der lægges i oversættelser, kundeservice på det lokale sprog osv. 

Når det kommer til nethandel, er der ikke de samme kulturforskelle, som når det gælder fysisk salg til fra en butik eller B2B. Dog skal du selvfølgelig kunne tilbyde de foretrukne betalingsmetoder i de lande, som du sælger til, men derudover er det vigtigste, at teksterne er på lokale sprog, og at du har kundeservice på lokalt sprog, som kan servicere kunderne, når de henvender sig :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ud over en dansk og engelsk version af min shop lavet en svensk og tysk version. Det er en lille niche som sælger cashmere produkter. Det er typisk tørklæder og sjaler jeg sender, så det vejer ikke meget, og omkostninger til fragt er acceptable.

Sproget er klart den største udfordring. Tekster kan sendes til oversættelse, men kundesupport må blive på engelsk. Dog forventer jeg med deep learning at maskinoversættelser vil nå et acceptabelt niveau indefor få år, så det er fint at være at være til stede allerede nu.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
at du har kundeservice på lokalt sprog, som kan servicere kunderne, når de henvender sig :)

Hej Morten

Har du nogen erfaring med virksomheder som kan klare dette for hele EU? Jeg ved at der er firmaer lokalt i de enkelte lande der tilbyder at varetage ens kundeservice - både telefon og mail, men det er jo frygteligt administrativt hvis man skal ud og lave aftaler med 20+ firmaer på de enkelte markeder..

Herudover så er jeg klar over at alle tekster osv. selvfølgelig skal være på lokalt sprog og man skal have de nødvendige betalingsmuligheder.... Men der er jo også meget andet at overveje ved en international strategi.

-          Kan man genbruge adwords annoncer

-          Er der kotyme der er anderledes i andre lande? Fx vant til fri retur i Finland,

-          Kundeservice i alle lande?

-          Differentieret priser så det er tilpasset omkostningsniveauet

-          Hoveddomæne kontra landedomæner

-          Kundeservice – 1 for hver, eller?

-          Forskel – i Østrig er der fokus på pris, i Sweitz er det kvalitet - eller andet?

-          Forsendelser – samme til alle lande og bulk split via Tyskland

-          Retorrik og humor

Så de lidt mere praktiske spørgsmål der dukker på i forbindelse med hverdagen :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Fashion-Seller:
at du har kundeservice på lokalt sprog, som kan servicere kunderne, når de henvender sig :)

Hej Morten

Har du nogen erfaring med virksomheder som kan klare dette for hele EU? Jeg ved at der er firmaer lokalt i de enkelte lande der tilbyder at varetage ens kundeservice - både telefon og mail, men det er jo frygteligt administrativt hvis man skal ud og lave aftaler med 20+ firmaer på de enkelte markeder..

Herudover så er jeg klar over at alle tekster osv. selvfølgelig skal være på lokalt sprog og man skal have de nødvendige betalingsmuligheder.... Men der er jo også meget andet at overveje ved en international strategi.

-          Kan man genbruge adwords annoncer

-          Er der kotyme der er anderledes i andre lande? Fx vant til fri retur i Finland,

-          Kundeservice i alle lande?

-          Differentieret priser så det er tilpasset omkostningsniveauet

-          Hoveddomæne kontra landedomæner

-          Kundeservice – 1 for hver, eller?

-          Forskel – i Østrig er der fokus på pris, i Sweitz er det kvalitet - eller andet?

-          Forsendelser – samme til alle lande og bulk split via Tyskland

-          Retorrik og humor

Så de lidt mere praktiske spørgsmål der dukker på i forbindelse med hverdagen :)

Hilsen Morten

Nej desværre, ihvertfald ikke nogen, som kan betale sig at benytte. Derfor droppede jeg selv ideen med en masse sprog og lande, og har holdt mig til de 4 sprog, som vi kan håndtere internt. Det er selvom, jeg godt ville ind i både Frankrig, Italien og på de spansk talende markeder.

-          Kan man genbruge adwords annoncer - Delvist

-          Er der kotyme der er anderledes i andre lande? Fx vant til fri retur i Finland - Ja der er masse af "lokale" love, som kan gøre det ret besværligt, hvis man har lokale sprog mm. Me generelt er folks indstillinger de samme i de fleste EU lande, dog er svenskere og tyskere f.eks vant til at handle stort ind, hvilket betyder mange returvarer, hvilket man lige skal have med i sine kalkulationer

-          Kundeservice i alle lande? Ja hvis du har det lokale sprog, ellers kan du nøjes med f.eks engelsk

-          Differentieret priser så det er tilpasset omkostningsniveauet - Den kan være besværlig, da kunderne let kan finde dine andre shops på lokale sprog

-          Hoveddomæne kontra landedomæner - Hip som hap, dog er subdomæner lettere at arbejde med

-          Kundeservice – 1 for hver, eller?

-          Forskel – i Østrig er der fokus på pris, i Sweitz er det kvalitet - eller andet?

-          Forsendelser – samme til alle lande og bulk split via Tyskland - Kunne blive dyrt, tror jeg

-          Retorrik og humor

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:05
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Eller måske er der bare nogen af jer der kender til andre her i DK, der er gået international?

Lad mig endelig høre :o)))))

Jeg handler meget uden for Danmark dog i en helt anden branche end dig.

Når vi går ind på et nyt marked så finder og kontakter jeg 3 - 4 firmaer so vi ikke konkurrere med men som er lidt i den samme branche. I vores tilfælde er det ERP leverandører.

Jeg skriver direkte til ejeren og fortæller at jeg agter at sælge vores services i det pågældende land og spørger om jeg må komme og besøge ham/hende for stille en række spørgsmål / få råd.

Jeg har aldrig fået nej og det har altid været en stor hjælp.

I dit tilfælde kan du jo kontakte 3 - 4 professionelle webshop udbydere i Findland og så rejs op og besøg dem.

Du kan også gå til den Danske Ambassade og få hjælp. Det koster ca. DKK 1000 i timen.

 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)