Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU moms-regler: Virksomhed i Spanien

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :)

Jeg har for nylig oprettet en virksomhed i Spanien. Jeg var dernede og alt var super fint - indtil jeg skulle tale med min nye revisor, som ikke kan tale engelsk. Mit spanske er iøvrigt ikke-eksisterende. Nu står jeg overfor en række udfordringer, som jeg gerne vil have styr på fra starten, så jeg ikke laver fejl.

Mit spanske selskab fakturerer en kunde i Sverige for IT-ydelser hver måned. Hvordan skal den drejes ift. VAT (moms)?

Mit spanske selskab ejer nogle webshops, som sælger sportsgear i henholdsvis Tyskland og Danmark. Hvordan skal den drejes ift. VAT (moms)?

Jeg ved godt, at der er tale om EU VAT regler, men jeg har simpelthen stirret mig blind på det og kan ikke overskue det.

Jeg håber at der er nogen her, der kan hjælpe mig :)

VH Lars M

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Heh Lars. Hvis du bor i Danmark og driver dit selskab i Danmark selvom selskabet er dernede . Sksl du betale dansk skat og ikke spansk.

Udover til dit spørgsmål ... B2B skal der ikke moms på.. Det er momsfrit inde for EU indre marked .. men kun til B2B..... til gengæld... Hvis det er til B2C så skal du opkræve moms.. og det kan være eksempelviz til din webshop der sælger sportgear

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis du som spansk virksomhed med spansk moms-ID sælger en ydelse til en svensk virksomhed er det det, der hedder EU-moms, eller moms med reverse charge. I praksis skal du ikke opkræve momsen men angive hvor meget du sælger for ialt af den type ydelser overfor de spanske skattemyndigheder - samt hvilke virksomheder du har solgt til - ligesom man gør i Danmark.

Sådan må det i øvrigt være i hele EU (går jeg ud fra).

Hvis du som spansk virksomhed med spansk moms-ID sælger fysiske produkter i Danmark og Tyskland vil jeg mene, at du skal lægge den spanske momstakst oveni varens pris.

Her kunne man også skrive, at du skulle spørge din revisor (eller en revisor) i Spanien. Du bør nok overveje at finde en revisor som du kan kommunikere med på et sprog I begge forstår.

VH. Anders 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal du vel have en revisor du kan tale med men

IT ydelser - til momsregistreret svensk virksomhed uden moms med reverse charge. Hvad der så skal indberettes i Spanien ved jeg ikke, men det kunne vel inden for EU ligne det samme som i Danmark = det skal indberettes i moms samlet salg og på hver kundes CVR/moms nummer i en "listeangivelse" Her var det jo godt med en revisor eller anden du talte samme sprog med.

Er kunden ikke momsregistreret, så vil en ydelse være med spansk moms - med mindre den falder inden for et område af elektroniske services mm som kræver moms i hvert enkelt EU land - normalt via det lokale lands onestopshop momssystem

Sportsgear - ved salg til private med spansk moms og til firmaer du checker momsnummer op på - som ydelsen med reverse charge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)