Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værested

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har oprettet en forening med henblik på at lave et værested for socialt udsatte, det er CVR. Registreret, konto nr, vedtægter m.m det er mig der er formand og forruden en kasserer og to bestyrelses medlemmer! jeg ønsker nu og trække mig ud af bestyrelsen og fortsætte alene, indtil jeg har fået nye medlemmer! De har gået bag min ryg, og er blevet tilbudt penge fra " nogle" som ikke vil have jeg blander kommunen ind i en sag om korruption! 

Hvordan kan jeg det? Det er helt og aldeles mig der har lavet værdigrundlag og ideen er min! Jeg ønsker at fortsætte, men indtil videre alene! 

Hilsen katrine

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er intet til hinder for at du kan starte en ny forening op med den samme målsætning og værdigrundlag som er i den nuværende.

Den "gamle" forening kan kun lukkes efter de bestemmelser som fremgår af vedtægterne, hvilket normalt er enstemmighed i bestyrelsen om lukning.

Selv om du har startet den "gamle" forening op, kan du ikke lukke den alene.

Mvh  Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

jo det er sandt! Tænkte bare med konto nr og det skal jo laves om til kun 1 Pers. Og det ved jeg ikke helt om den er gangbar? Det er bare indtil jeg får samlet en ny bestyrelse! det er bøvlet med konto nr, det er virkeligt et bureaukrati at gøre det hele om!

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

katrine landberg:
De har gået bag min ryg, og er blevet tilbudt penge fra " nogle" som ikke vil have jeg blander kommunen ind i en sag om korruption! 

Har de andre bestyrelses medlemmer også taget imod denne bestikkelse, eller er de kun blevet tilbudt?

Hvis de har, nu ved jeg ikke hvad der står i jeres forenings vedtægter, men hvis de har taget imod bestikkelse, så har de brudt den danske lov. Og hvis det er sket i forbindelse med jeres værested, så er jeg sikker på, at du kan fyre dem fra bestyrelsen, og dermed indkalde til general forsamling, og samle en ny bestyrelse bestående af andre medlemmer.

Er dette en mulighed for dig? og har du lyst til at anmelde dem? Og er du 100% sikker på, at de har begået noget ulovligt? Altså accepteret bestikkelsen som de var tilbudt?

Det er en træls position du er kommet i, men hvis du har kendskab til korruption, så kan du jo stadig anmelde det, selvom de andre ikke vil gøre det.

Nu kender jeg ikke til dem du vil anmelde eller den konkrete sag, så vær forsigtig.

Men et værested for sociale udsatte, der er brug for et ærligt miljø, med gensidig tillid og respekt. Og ofte med tilliden, så er det hos dem der driver det sociale sted, der skal tage det første skridt, forhen folk åbner sig op, og hvis tilliden bliver brudt en gang, så kommer de ikke igen.

Du lyder som et godt menneske der gerne vil hjælpe andre, så jeg ønsker dig held og lykke fremover. Håber det hele kommer til at gå godt.

Mvh Allan

Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan! Jeg har ingen beviser endnu, men sådan som det sidste møde foregik, er det efter min overbevisning en skjult agenda, som ikke kan tåle og se dagens lys! Og at min egen bestyrelse lægger låg på, og ikke vil fortælle mig hvem der vil sponsorere, betingelsen for sponsoratet var at jeg skulle gå som formand, og holde min kæft overfor kommunen! Jeg vil ikke være sammen med personer der ikke taler åbent, og er ærlige! mit næste skridt er at trække mig ud, og så må jeg starte forfra! Og som du siger, at starte et sted hvor der er uærlige metoder, kan jeg slet ikke være med til! Tak for dine svar!

hilsen Katrine 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)