Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning af IVS

Side 6 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej, tak for jeres svar.

Henrik: Ja må indrømme det har tynget mig en del, men har bare prøvet at komme videre og tage det som erfaring/læring.

Jesper: Jeg har søgt om fritagelse, men der er flere måneders svartid. Men har talt med skat flere gange og fik både fortalt at det er en personlig, men også at det kun er til selskabet. Så lidt svært at finde et konkret svar.

John og Whiskey: Jeg har læst i opkrævningsloven og på nettet, men i kan måske fortælle mig om der er andre ting jeg skal forholde mig til? Du nævner noget med en daglig bøde på 1000 kr, kan du evt uddybe det? Jeg vil helst bare undgå flere uventede breve fra skat.
Håber i kan hjælpe.
Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

PC1:
Du nævner noget med en daglig bøde på 1000 kr, kan du evt uddybe det? Jeg vil helst bare undgå flere uventede breve fra skat.

Det er et tvangsmiddel som SKAT har for at få en virksomhed til at indsende eksempelvis momsangivelser. Tvangsbøden pålægges så enten ejeren eller ledelsen  personligt for at "motivere" dem til at indsende en manglende angivelse.

Men det er ikke noget som skal ødelægge din nattesøvn. Det vil ikke blive brugt i dit tilfælde og var mere et svar til John.

Tilmeldt 21. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svaret.

Tilmeldt 10. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Står i en lignende situation. Hvad var konsekvenserne ved at blive tvangsopløst? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

ingen i princippet så længe du ikke har gjort noget uforsvarligt - skabt kredit du vidste du ikke kunne betale 
Eneste er så at du fremover vil stå med et tvangsopløst selskab under dit navn i CVR

Den anden konsekvens som ikke specielt rammer dig er - at IVS snart hænger en del ud af halsen - med tonsvis af tvangsopløsninger og konkurser og fejl Senest så jeg større et større IVS få svar fra noget så stort som DSV  - da det IVS ønskede fragttilbud - få beskeden - som blev copy pasted ind i forum; - "DSV har besluttet ikke at handle med selskabsformen IVS og kan derfor ikke give tilbud"
Det er altså ikke helt ligemeget at så mange tvangsopløses, men for den enkle er der ikke anden effekt end nævnt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 6 ud af 6 (55 indlæg)