Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal vi med en revisor?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 209
Fra  RuedRiis.com Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Idag skal jeg på scenen til RevisorEvent2107, og vi skal tale om, hvad en iværksætter bruger en revisor til anno 2017. 

- Derfor vil jeg super gerne have din mening med i baghovedet, og spørger dig derfor:

Hvad er dine egne erfaringer?

Har du brugt din revisor meget i opstart og drift af din virksomhed?

HAR du overhovedet en revisor?

Hvilke tanker har du om dit behov for revision, og hvad er din holdning til faget?

Tror du revisoren bliver overflødig med al den software, der erstatter mange af deres opgaver?

Hvor mener du, revisorfaget skal bevæge sig hen for at bestå i fremtiden?

TAK for din kommentar!

Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man er ny iværksætter, er det ikke sikkert at bogføring, regnskab osv. er noget der overhovedet interesse en.
Derfor har man måske minimal viden omkring det.

Spørgsmål som f.eks.
Hvad kan jeg trække fra?
Hvad med momsfradrag?
Hvordan bogfører jeg lige det her?
Hvad med afskrivninger?
Hvorfor skal det aktiveres?
Hvad skal jeg betale i skat?
Skal jeg være i Kapitalafkastordningen eller virksomhedordningen?


Mange af de ting, og flere til, vil jeg mene at en revisor kan hjælpe med.
Ofte ser man at regnskaber, og bogføring er helt forkert. (ja også i dinero)
I forvejen kan man finde regnskaber på Cvr.dk, hvor der f.eks. bare er skrevet 0 i alt. Sådan et regnskab burde jo slet ikke have lov til at "blive godkendt".

Der kan være mange penge (og tid) at spare, ved at købe sig til hjælp fra en revisor.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt du er ude i god tid for at få svar 😜

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du skal nok starte med at spørge den person, der har opstillet og indberettet dit selskabs regnskab, om han er revisor ?

Jeg antager, at han under alle omstændigheder ikke er godkendt revisor i og med det ikke anføres i erklæringen.

Når han uden at være godkendt revisor alligevel påtegner årsrapporten, gør han sig skyldig i en forseelse, som Erhvervsstyrelsen sædvanligvis belønner med en politianmeldelse.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den var jo straks langt sjovere.. han er i hvertfald ikke registreret i styrelsen som godkendt revisor !

Derudover så er påtegningen en god sammenblanding af forskellige påtegninger.. og hjemmebrænderi... opstilling i overskrift, gennemgang/review i omtale og konklusion, afsnit som både indikerer review og opstilling og så en god del hjemmebryggede tekster..

Statsautoriseret revisor - København

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En nærmere granskning af regnskabet gør det kun bedre.. mangler i anvendt regnskabspraksis, manglende noter - men det fedeste er helt klart den manglende henlæggelse til "reserve for ivs" til opsparing af de 50.000 før der kan betales udbytte.

Stort tillykke det blev et ulovligt ejer lån istedet for udbytte!

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja... hvad skal vi dog med revisor 🤔 ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cef:

En nærmere granskning af regnskabet gør det kun bedre.. mangler i anvendt regnskabspraksis, manglende noter - men det fedeste er helt klart den manglende henlæggelse til "reserve for ivs" til opsparing af de 50.000 før der kan betales udbytte.

Stort tillykke det blev et ulovligt ejer lån istedet for udbytte!

Det er jo helt skævt at nogen optræder som revisor og udbetaler udbytte uden hensyn til opbyggelse af selskabskapital som krævet i IVS. Måske den "revisor" har tænkt i at der bliver opsparet 25% - som der jo gør her - og ikke i de 50.000 kr før udbytte. 

Men ja - det er da skidt arbejde og trådstarter må vel få fat i den gode "revisor" og se om ikke der skal ændringer til om muligt

Er I ikke lidt skyldige selv CEF som revisorer (og jeres forening) for er i ikke selv lidt interesserede i at alle må kalde sig Revisor, fordi selskaberne sender unge mennesker ud og gerne vil have der står revisor på visitkortet. Jeg synes den burde være beskyttet som elektriker og andet, men tror ikke engang revisorforeninge synes det er en god løsning.

Min hund er nu 17,5 og let konfus, men den har faktisk altid holdt på, at den var revisor. Nu er den ikke langt fra at snappe efter mig, hvis jeg glemmer titlen Stick out tongue

 

  Revisor Cookie - Direktør mm

vh John H (sorry)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

YesYesYesWink

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)