Hej Aminoer Jeg læste dette spørgsmål i et forum, dog fik det ikke særlig mange svar. Vi står med samme spørgsmål ved os: Spørgsmål i forhold til duplicated content ved varianter. Når jeg opretter et produkt med forskellige varianter, så har hver variant hver deres url. Det er kun det sidste i url'en der ændres, som er et # efterfulgt af selve variantens url. Jeg ved godt at # i url'er oftes bruges til at linke til et bestemt sted på en side, men hvordan læser google det her? Vil det læses som forskellige produkter med duplikerede content, eller bare et unikt produkt? Eksempel:
Et eksempel fra vores shop, hvor URL'en skifter, når man vælger en anden variant: https://bomo.dk/macbook/355-robust-gron-macbook-pro-cover.html#/47-hvilken_model_er_din_macbook_pro-macbook_pro_13 https://bomo.dk/macbook/355-robust-gron-macbook-pro-cover.html#/49-hvilken_model_er_din_macbook_pro-macbook_pro_13_med_uden_touch_bar |
Hej Simon
Da jeg havde samme udfordring på min shop, undersøgte jeg det grundigt og fik en masse forskellige svar. Nogen sagde at det var skadeligt og andre sagde det ikke betød noget.
Jeg har lavet en lille uvidenskabelig test.
De varer jeg har med f.eks. 4 farver, indekserer Google kun 1 af. Det er den der står som default, men jeg mener ikke at det giver noget negativt.
Jeg har også prøvet at lave 4 forskellige sider med de 4 farver. Her bliver alle sider typisk indekseret, men det tager jo også lang tid at lave og viderestille hvis det udgår.
Så har du tid er der lidt at hente ved at skille det ad med SEO, men det er også besværligt. I din butik ville jeg lave varianter :-)
Men som sagt er det jo en helt uvidenskabelig test.
// Lars