Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplikeret indhold ved forskellige produktvarianter? SEO spørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg læste dette spørgsmål i et forum, dog fik det ikke særlig mange svar. Vi står med samme spørgsmål ved os:

Spørgsmål i forhold til duplicated content ved varianter. 

Når jeg opretter et produkt med forskellige varianter, så har hver variant hver deres url. Det er kun det sidste i url'en der ændres, som er et # efterfulgt af selve variantens url. Jeg ved godt at # i url'er oftes bruges til at linke til et bestemt sted på en side, men hvordan læser google det her? Vil det læses som forskellige produkter med duplikerede content, eller bare et unikt produkt?

Eksempel:
www.webshop.dk/kategori/produkt1.html
www.webshop.dk/kategori/produkt1.html#/variant1
www.webshop.dk/kategori/produkt1.html#/variant2

 

Et eksempel fra vores shop, hvor URL'en skifter, når man vælger en anden variant:

https://bomo.dk/macbook/355-robust-gron-macbook-pro-cover.html#/47-hvilken_model_er_din_macbook_pro-macbook_pro_13

https://bomo.dk/macbook/355-robust-gron-macbook-pro-cover.html#/49-hvilken_model_er_din_macbook_pro-macbook_pro_13_med_uden_touch_bar

 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Da jeg havde samme udfordring på min shop, undersøgte jeg det grundigt og fik en masse forskellige svar. Nogen sagde at det var skadeligt og andre sagde det ikke betød noget.

Jeg har lavet en lille uvidenskabelig test.

De varer jeg har med f.eks. 4 farver, indekserer Google kun 1 af. Det er den der står som default, men jeg mener ikke at det giver noget negativt.

Jeg har også prøvet at lave 4 forskellige sider med de 4 farver. Her bliver alle sider typisk indekseret, men det tager jo også lang tid at lave og viderestille hvis det udgår.

Så har du tid er der lidt at hente ved at skille det ad med SEO, men det er også besværligt. I din butik ville jeg lave varianter :-)

Men som sagt er det jo en helt uvidenskabelig test.

// Lars

Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Tak for svar. Så du har kun oplevet at Google  indekserer 1 vare, ved de produkter hvor du har flere varianter? Blev URL'en også ændret, når du valgte en anden variant? 

Jeg prøver bare lige at fiske efter en konklusion i dit tilfælde. :-)

I andre må gerne byde ind, hvis i har testet det. 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Bruger du Magento?

I så fald så kan du sætte dette stykke kode ind under "design"

se: https://www.screencast.com/t/5l89kyPoceU 

<reference name="head">
<action method="setRobots"><meta>NOINDEX,NOFOLLOW</meta></action>
</reference>

Det gør vi på en række produkter der er identiske - bortset fra farven.

Mvh

Morten

Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger Prestashop.

Men er det nødvendigt at indsætte en kode, hvis man vil undgå duplicate indhold? :-) 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)