Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online kurser og mulighed for at downloade?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Erfaren udvikler:
Er det den tekniske del eller mere den forretningsmæssige del du tænker på ?

Hej

Jeg jeg tænker både i forbindelse med den tekniske og forretningsmæssige del. I de sidste mange år har jeg taget ud og afholdt salgskurser for virksomheders medarbejdere, men overvejer at gå over for at tilbyde online kurser i stedet.

Nogen af mine problemstillinger er følgende:

1. Hvordan sikre man sig bedst muligt mod at andre deler kurset uden at få tilladelse.

2. Hvordan kan kurset gennemføres når det i dag ca. er 60 % teoretisk og ca. 40 % praksis coaching?

3. Hvilken platform, modul eller andet kan sættes op så kurset kan foregå online, hvor kursister samtidig kan downloade materiale til brug ved kurset?

4. Vil kursister virkelig få det samme ud af at sidde og gennemføre kurset online, fremfor at jeg kommer ud og træner dem?

Det er nogen af de tanker jeg går med!

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Erfaren udvikler:

deltro:

Nu skal du ikke lave det så svært og bøvlet, at du skræmmer dine betalende kunder væk. Skrækeksemplet må være musik- og filmindustrien.

Jeg går ud fra du tænker på diverse codes/afspilningskrav , her gør Kastrina jo netop det mest bruger venlige og levere det i en defacto standard.

Det var noget helt andet vis det var et XYZjegskalkomeefter.dig format eller en eller anden word/openoffice version, pdf , html og almindelig txt  er de 3 universelle "standarder" der for nuværende findes i den genre

Min henvisning til de to industrier, er fordi det er to industrier, der på ingen måde forstod sig på den teknologiske udvikling. Hvilket betød, at de i deres kamp mod kopisterne fik skabt et dårligere produkt for alle de betalende kunder. F.eks. deres regionskoder på DVD/BlyRay, deres forsøg med DRM eller deres indædte kamp mod firmaer som Napster og Spotify.

Overført til det her emne betyder det, at det er helt fint at beskytte sine produkter, men det må aldrig betyde, at en betalende kunde modtager et dårligere produkt. Helt konkret i det her eksempel, er der nok ingen betalende kunder, der bliver sure over, at deres navn/mail/tlf.nr er tilføjet alle sider i dokumentet. På den anden side kan du nok godt gøre nogle kunder sure, hvis du f.eks. fjerner muligheden for at udskrive dokumenterne, tilføje noter eller tvinger dem til at indtaste en kode hver gang de vil åbne filen.

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse - Det er helt fint :)

Deltro - det eneste jeg taler om at gøre mine PDF'er sværer at stjæle.

Selvfølgelig skal det ikke gøre det besværligt for mine kunder. Der vil ikke komme kode eller gør det umuligt at f.eks. Printe ud.
For mine kunder, alt de skal gøre er at downloade den PDF, som de ville downloade andre PDF'er.

Nu har jeg sat mit logo på, samt mit navn og e-mail. Nu er jeg mere rolig :)


Tak for hjælpen allesammen!

Tilmeldt 2. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Fra  Online-formidling v. Merete Stenner Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina

Jeg har selv onlinekurser som en væsentlig del af min virksomhed, som de andre også siger, så er det vigtigt at balancere, hvor meget du gør for at gøre det besværligt at dele dit indhold med andre, og hvor vidt du kommer til at genere lovlydige kursister Jeg har skrevet et indlæg her https://simplero.com/blog/102679-best-practices-to-protect-your-material om nogle best practices i forhold til at beskytte sit indhold (jeg arbejder free lance som support for Simplero), en af de løsninger vi også bruger er pdf stamping, og så at sørge for, at dit materiale er tydeligt brandet, og det er klart hvilket kursus det hører til, på den måde er det åbenlyst, hvis nogen deler det, at det ikke var meningen, og dem der måtte falde over delt materiale og tænker Wow fedt, det vil jeg have mere af, de har nemt ved at finde dig og købe dit kursus.

Jeg kan også godt lide at give mine kursister noget mere end bare det lagrede materiale, f.eks. online Q&A sessions eller en facebook gruppe, hvor de kan få råd og vejledning, den slags er det meget sværere at kopiere eller dele med andre.

Og så er livet som online underviser bare langt lettere, hvis man vælger at tro på det gode i mennesket, og skaber en god forbindelse til sine kunder, så de ikke har lyst til at stjæle dit materiale.

De bedste hilsner

Merete 

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Merete

Tak for dit svar!

Jeg vil læse det link igennem og er faktisk i gang med at se lidt på Simplero, så det var lidt pudsigt :-)

Har selv sat mit logo, navn og e-mail på mine PDF'er. Så er nemt at se hvem der har lavet dem. Dog, det er ikke kæmpe stort eller noget, så det vil irriterer køberen :-)

Jeg har en facebook gruppe og har også planer at lave en Q&A. Så er der ligesom begge dele.

Tænker hellere ikke at folk deler min produkter nettet eller med andre. Mine kunder betaler jo for at de kan se eller læse de produktet. Men, der kan jo godt være nogen indimellem mine kunder, som synes at det skal deles. Tror ikke det er mange, men vil ikke tage chancer.

Jeg tror selvfølgelig på de gode i mennesket og vil prøve at skabe en god forbindelse til mine kunder, så de føler der ingen grund til at dele mine produkter ud med andre mennesker.

Tak for dine gode råd osv!

- Kristina :-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)