Det kommer vel an på kostprisen som du giver for varer, og hvad dine konkurrenter giver. Hvis dine konkurrenter kan købe meget større ind end dig, så kan de også sælge det billigere end dig. Og måske at det så bliver en dårlig forretning for dig at tilbyde prismatch?
Men hvordan håndterer du det? Jeg tænker på hvis du modtager en henvendelse, og vedkommende siger han har set Produkt A til 90 kr hos konkurrenten som koster 100 kr. hos dig. Beder du så om et slags bevis eller giver du rabatten med det samme?
Mvh.
Mads
Kasper:
Hej Mads,
Det kan klart anbefales. Tre af mine kunder har blot implementeret det, og vi har oplevet mellem 10-15% i mersalg pga. sådant et badge.
Jeg ville give vedkommende rabat med det samme hvis det er så små beløb. Men hvis det tvært imod er 1.000 kr. hos konkurrenten og 2.500 kr. hos dig, så havde jeg nok lige bedt om bevis.
Husk at indkludere det som en af dine såkaldte USP'ere i en evt. header eller lignende.
Ja det klart med så små beløb, der kan man ligeså godt give rabatten med det samme.
Men hvad hvis det er en, der siger han har fået et bedre tilbud et andet sted? Så det jo lidt sværere, eftersom det ikke er en fast pris der står på en hjemmeside.