Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting (igen igen)

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Stampe:

Hvad mener du med langsom? Deres support, hastigheden på disse services eller hvordan?

Står nemlig i samme situation, og ud fra deres features synes jeg det lyder meget godt, da jeg umiddelbart kun skal bruge det som et teststed, og derfor ikke har behov for den vilde support. Men hvis deres hastigheder er dårlige, skal jeg nok genoverveje.

Hej Mads,

Jeg har aldrig nået at bruge deres support. Men deres hastigheder var tiltider virkelig dræbende langsomme. Brugte kun hotellet i fritiden, i et par måneder. Men servage kan ikke anbefales.

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 13:59

Deres supportere er hurtige til at svare, men på ingen måde kompentente. Jeg har mange gange diskuteret banale ting med 4-5 forskellige supportere på samme sag.

Deres svartider (som i "visning af sider") er dræbende - formentlig pga. for mange sites på for få servere. Jeg har skrevet til supporten omkring svartiderne, og svaret er, at 1) Det fungerer fint hos supporteren 2) Jeg har en langsom internetforbindelse 3) Man kan sætte bredde og højde på billeder og 4) Hvis indhold ligger i en database tager det længere tid. Doh!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07

Ja det lyder jo umiddelbart ikke specielt godt længere. Men nu lød det måske også for godt til at være sandt, og så er der jo som regl noget om det.

Men måske gigahost som også bliver nævnt er vejen frem. Nogen der har erfaring her? 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:11

Du kan vælge god eller billig hosting, som er sagt adskillellige gange indtil videre.

Billig hosting er som regel så billig at webudbyderen er ligeglad med dig, han har tusind andre kunder der er ikke er utilfredse nok til at gide at gøre noget ved det. Den slags hosting jeg sælger koster lidt mere, tilgengæld får du hvad du betaler for og du får hjælp til at blive tilfreds med vores system.

Langt de fleste systemer kan du få hosted hos os til 600kr om året, det være sig blogs, forum og webshops ... selvfølgelig afh. af antal brugere osv. men som udgangspunkt kan det køre. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:38

Mads Stampe:

Ja det lyder jo umiddelbart ikke specielt godt længere. Men nu lød det måske også for godt til at være sandt, og så er der jo som regl noget om det.

Men måske gigahost som også bliver nævnt er vejen frem. Nogen der har erfaring her? 

Gigahost har i Januar lavet en "Giga" fejl, se evt http://www.computerworld.dk/art/43629
De kom tilfældigvis til at slette en del index-filer fra kundernes bibliotek.

Jeg ville ikke turde overlade nogle projekter til en udbyder, der kan begå sådanne en fejl. Man kan ikke engang som bruger altid have en up-2-date version af sit webhotel/MySQL/mail på sin arbejdsstation.

I øvrigt syntes jeg Support er en utrolig vigtig ting, specielt at supporten er kompetent. Det kan virkelig være alle kronerne vær. 

Hvis du fortæller lidt om dine behov, kan jeg eventuelt give dig et tilbud. Hvis det kunne være intressant er du velkommen til at kontakte mig på jh@webname.dk eller på 42 80 80 60. Læs evt mere om fx support åbningstider på www.webname.dk

Håber du finder en god løsning.  

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:49

Hej Mads,

Jeg er pt. kunde hos netop Servage og Gigahost.

Mine erfaringer er som følger:

Svartider på nogenlunde sammenlignelige Wordpress-blogs er ca. 3-4 gange så høje hos Servage. Vi taler adskillige sekunder på en helt simpelt standard-installation med 2-3 indlæg, standard-tema og ingen plugins.

Nedetider: Jeg har højst oplevet sporadisk nedetid hos Gigahost, hvis man ser bort fra min anden dag som kunde, hvor jeg ikke kunne komme i kontakt med mine sider i en times tid sent om aftenen. Ikke noget, jeg vil brokke mig over til prisen. Hos Servage har jeg allerede oplevet flere downperioder, hvor jeg i en time eller mere ikke kunne komme i kontakt med siderne eller databaseserveren. Desuden har jeg endda oplevet et par gange, at jeg end ikke kunne logge ind, fordi svartiderne på loginsiden var for lange.

Kundeservice: Jeg har skrevet til Gigahost en 3-4 gange i alt, og har faktisk fået overraskende hurtige svar de fleste gange. Servage har jeg ikke prøvet.

Min konklusion er derfor (baseret på en 3-4 måneder hos Gigahost og knap en måned hos Servage), at jeg skal væk fra Servage ASAP, mens Gigahost leverer en fin ydelse til prisen.

Note: Jeg er kun hobbybruger og har ingen sider med stor trafik, så jeg ved ikke, hvordan nogen af partnerne håndterer den slags.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)